sleepingbrain_wide-e40290d47221863e13990f78f86b983781d5673e-s6-c30

Każdy wie, że nie ma nic lepszego na regenerację niż sen. Żadne suplementy ani odżywki nie pomogą nam odzyskać sił i ani rozwinąć mięśni tak skutecznie jak odpowiednia ilość snu. Co zrobić, aby śpiąc zyskać jeszcze więcej?

 

1. Regularny sen i czas wybudzania.

Utrzymanie zegara biologicznego to ważny element w efektywnego snu. Codzienna zmiana ilości godzin snu lub różnice w porze zasypiania mogą wpłynąć na brak odpowiedniej regeneracji. Może to także spowodować problemy z zasypianiem.

 

2. Cisza i spokój przed snem.

Praca przy komputerze lub oglądanie filmów tuż przed snem wpływa na nadmierną aktywność mózgu, co może prowadzić do trudności z zasypianiem. Ponadto, może to stymulować mózg do pracy nawet podczas snu, oznaczając brak jego odpoczynku.

 

3. Rozciąganie przed snem.

Przykładem takich praktyk mogą być zwierzęta, głównie koty. Rozciągają się przed snem, ponieważ to rozluźnia mięśnie oraz pomaga się zrelaksować. Oprócz tego poprawia krążenie i przepływ limfy, co może pogłębić nasz sen i jego jakość.

 

4. Oddech.

Gdy jesteś już w łóżku skup się na oddychaniu. Zwracaj uwagę na każdy wdech i wydech licząc od 1 do 10.

 

5. Nie walcz z myślami.

Przejmując się tym czego nie zrobiłeś lub co musisz zrobić nie polepszysz swojego snu. Twój mózg będzie zbyt aktywny, a taka sytuacja nie jest wskazana przed snem. Spróbuj opanować swoje myśli.

Komentarze: