Be Fit Clubs

Brakuje Ci motywacji do ćwiczeń, do wyjścia z domu i pójścia na trening? Mamy dla Ciebie kilka argumentów, które prawdopodobnie Cię przekonają.

Kwestia motywacji jest trudną sprawą, a to dlatego, że jest to bardzo osobiste zagadnienie. Każdego motywuje co innego lub w innym stopniu, dlatego dobranie odpowiedniego bodźca jest niezwykle ciężkim wyzwaniem.

Podzielimy zagadnienia motywacji na 6 elementów:

Osiągnięcia

Dla osób, które lubią zdobywać kolejne szczeble drabiny rozwoju będą mogły skupić się na tego typu motywacji. Potraktujcie siłownie, a raczej aktywność fizyczną jako wyzwanie, którego pokonanie udowodni Wam, że stać Was na wszystko.

Dzięki zdobywaniu takich osiągnięć możecie uzyskać uznanie innych przy jednoczesnym samospełnieniu i zmianie trybu życia.

Jeśli potrzebujecie dodatkowego wsparcia to REGULARNE ZDJĘCIA pomogą Wam zauważyć poprawę i skupić się na słabych stronach Waszego ciała.

Wzrost wyników i samooceny

Wzrost można rozpatrywać w wielu kwestiach – osobistych, zawodowych, fizycznych czy zdrowotnych. Wszystko to mieści się w tym pojęciu i możecie traktować to jako element motywacji.

Traktujcie wzrost jako proces, który doprowadzi Was do celu czyli np. szczupłej sylwetki, zwiększenia wytrzymałości czy wydolności organizmu.

Motywacja wzrostu pomoże Ci mobilizować się codziennie do działań, gdyż świadomość nieustannego wzrostu wiąże się z systematycznością. Tylko ona potrafi zagwarantować sukces.

Moc kontroli

Samoświadomość i przeświadczenie o mocy swojego ciała i umysłu pomoże Ci zachować równowagę. Dzięki takiemu nastawieniu będziesz widział, że utrzymujesz całkowitą kontrolę nad swoim życiem.

Pamiętaj, że możesz wykorzystać wszystkie swoje walory i atuty, aby uzyskać sukces. Ważne, abyście wykonywali to małymi kroczkami, nie wszystko naraz.

Może mieć to odniesienie w treningu np. zwiększać ciężar co trening i 2 kg, a nie co 10 i liczyć na to, że się uda. Wszystko powinno być zaplanowane.

 

Motywacja od innych

Czasem możesz znaleźć motywację u innych. Wielką zaletą jest umiejętność czerpania z innych tego, co mają najlepsze. Czasami inni mogą być przykładem i nie jest to niczym złym, że chcemy postępować jak oni.

Nie ograniczajcie się tylko do swoich pomysłów, swoich idei i planów.

Strach

Dla niektórych strach może być największym motywatorem. Boimy się zwykle konsekwencji tego co może się stać lub tego co z nami będzie jeśli czegoś nie zmienimy.

Można to ściśle powiązać ze zdrowym stylem życia. Strach przed chorobami, przedwczesnym starzeniem się może być dla nas motywatorem do rozpoczęcia ćwiczeń i zmiany trybu życia na bardziej zdrowy.

Gratyfikacja

Odwleczona w czasie gratyfikacja czyli nagroda też może być napędem motywacji. Świadomość tego, co możemy zyskać dzięki zmianie trybu życia na zdrowszy lub zwiększaniu ilości aktywności fizycznej wpływa na zwiększanie naszej motywacji. Chcemy wyglądać dobrze i czuć się dobrze, jednak aby tak się stało musimy zacząć działać i to może być dla nas motywacją.

Komentarze: