7-ayurvedic-secrets-for-weight-loss

Ajurwedyjskie sposoby zdrowotne są nadal wykorzystywane w wielu publikacjach czy poradach żywieniowych. Przedstawiamy Wam kilka podstawowych zagadnień.

IDEALNY SEN POMIĘDZY 22 A 6

Nasi przodkowie zazwyczaj spali w tym okresie. Wtedy także w naszym organizmie wydziela się najwięcej melatoniny, która odpowiada na zdrowy sen. Taki zakres godzinowy pozwala naszemu organizmowi najlepiej się regenerować i niwelować nadmierne odkładanie się tkanki tłuszczowej.

REGULARNE ĆWICZENIA

45-60 minut regularnej aktywności pozwala szybko i efektywnie chudnąć, a do tego utrzymywać zdrowe parametry naszego organizmu. Treningi te powinny angażować całe ciało i zmuszać nas do wysiłku tlenowego.

UNIKAJ PRZETWORZONEJ ŻYWNOŚCI

To wie każdy, kto choć trochę interesuje się dietetyką. Przetworzone jedzenie jest największym wrogiem naszego zdrowia i największym sprzymierzeńcem tłuszczu.

Takie produkty znacząco zwiększają poziom cukru we krwi i poziom cholesterolu.

WSZYSTKIE RODZAJE POSIŁKÓW W CIĄGU DNIA

Warto spożywać w ciągu dnia pożywienie, które będzie słone, słodkie, ostre, gorzkie, kwaśne.

Słone jedzenie – dobrze trawione, pomagają wchłaniać substancje odżywcze z pokarmu (sól, warzywa oceaniczne, ryby)

Kwaśne jedzenie – pomaga oczyszczać organizm, normują gospodarkę kwasowo-zasadową (cytrusy, jogurty, kefiry)

Słodkie jedzenie – poprawia bilans energetyczny (pełnoziarniste produkty, orzechy, owoce, mięso, rośliny strączkowe)

Gorzkie jedzenie – pomaga w detoksykacji organizmu (kakao, ciemne warzywa, kawa)

Ostre jedzenie – przyspiesza metabolizm (imbir, goździki, cebula, papryka)

NAJWIĘKSZY POSIŁEK W POŁUDNIE

Regularne posiłki to podstawa zrównoważonej diety, której celem jest redukcja tłuszczu. Warto zaznaczyć jednak, że największy posiłek zarówno objętościowo jak i kalorycznie powinien być spożywany w okolicach południa.

Czemu? To właśnie w tym okresie poziom naszego metabolizmu jest najwyższy, wraz z ilością enzymów.

CIEPŁA WODA BĄDŹ HERBATA W CIĄGU DNIA

Regularne spożywanie ciepłych napojów w ciągu dnia pozwala lepiej rozpuszczać toksyny dostarczane np. z pożywienia czy nadmiernej ilości stresu. To także idealny sposób na przyspieszanie metabolizmu.

MEDYTACJA

Wiele osób śmieje się lub lekceważy wpływ medytacji na zdrowie, pomimo iż gwarantuje ona wyciszenie, znacznie obniżenie poziomu kortyzolu i poprawę metabolizmu.

Komentarze: