new-ways-to-get-fit-abs

Liczba osób, które trenują w siłowniach oraz centrach fitness, głównie po to, aby
pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, stale rośnie. Podstawowe pytanie, jakie sobie one zadają, brzmi: Co robić, aby ilość zalegającej tkanki tłuszczowej systematycznie się zmniejszała?

Na ten temat napisano już wiele mniej lub bardziej szczegółowych artykułów.
Najwyższy czas wszystko to podsumować i ująć w krótkie, przejrzyste zalecenia, zrozumiałe dla każdej osoby ćwiczącej.

Lustro i centymetr zamiast wagi

W wypadku osoby ćwiczącej waga ciała nie oddaje całej prawdy o poziomie
zatłuszczenia organizmu. Zdrowe pozbywanie się nadmiaru tkanki tłuszczowej oparte na
regularnych treningach siłowych i wydolnościowych oraz odpowiedniej diecie polega
bowiem bardziej na zmianie składu ciała, niż na samym pozbywaniu się tkanki tłuszczowej. U osób nie trenujących bywa tak, że waga ciała nie zmienia się, a mimo to tkanki tłuszczowej przybywa. U osób zaś regularnie trenujących często jest tak, że waga ciała także nie zmienia się, a tkanki tłuszczowej ubywa, co jest efektem tego, że na miejsce tej tkanki pojawia się tkanka mięśniowa, co jest najlepszym z możliwych rozwiązań.

Zamiast więc sugerować się tym, co pokazuje waga, o wiele lepiej oceniać poziom zatłuszczenia za pomocą lustra i tego, jak leżą na nas noszone ubrania. Dobrze jest też co jakiś czas mierzyć obwód talii.

Bez gwałtownych ruchów

Należy unikać gwałtownej redukcji liczby spożywanych kalorii, gdyż organizm
odbierze to jako stan zagrożenia głodem i zareaguje zmniejszeniem tempa przemian
metabolicznych, co bardzo utrudni spalanie tkanki tłuszczowej. Aby uniknąć tego i sprawnie spalać tkankę tłuszczową, należy redukować liczbę spożywanych kalorii stopniowo. Dobrym rozwiązaniem jest co tydzień lub co 2 tygodnie zmniejszać liczbę spożywanych dziennie kalorii o 100-200 kcal.

Więcej w najnowszym wydaniu KiF Sport – Czytaj nas także w wersji elektronicznej!

16177862_1211908538858135_2938260569450037861_o

Komentarze: