Fat-Burning-Diet1

Na rynku znajdziemy niezliczoną liczbę preparatów wspomagających spalanie tkanki tłuszczowej. Producenci gwarantują ich niezwykłą skuteczność i każą sobie płacić średnio od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za miesięczną kurację

Wśród dziesiątków preparatów znajdziemy zarówno takie, których działanie jest zauważalne, jak i takie, w których liczba i rodzaj użytych składników sprawia, że można wrzucić je do wora z napisem „placebo”.

W preparatach wspomagających spalanie tkanki tłuszczowej często spotykamy podobne substancje, będące roślinnym wyciągiem lub syntetycznym ich odpowiednikiem. Co więcej, większość z nich można spotkać w tradycyjnych produktach, które z łatwością znajdziemy  prawie w każdym sklepie spożywczym.
Jednak poza samą substancją czynną i skutecznością działania, produkt musi się charakteryzować znikomą kalorycznością – podobnie jak kapsułka, aby bez obaw można było włączyć go do racjonalnego żywienia.

Sześć skutecznych, naturalnych spalaczy tkanki tłuszczowej, które z powodzeniem zastąpią magiczne kapsułki.

Kawa

Głównym, aktywnym składnikiem czarnego naparu jest kofeina, która działa pobudzająco. Pobudzeniu towarzyszy poprawa zdolności wysiłkowych. Szczególnie dotyczy to wysiłków trwających dłużej niż 30 minut. Kolejny bardzo ważny efekt działania to stwarzanie korzystnych warunków do spalania tkanki tłuszczowej przez nasilenie aktywności szlaków metabolicznych uczestniczących w tym procesie oraz hamowanie łaknienia.

Okazuje się, że osoby spożywające porcję kofeiny na kilkadziesiąt minut przed wysiłkiem fizycznym spalają więcej tłuszczu i mają większą motywację do treningu. Nie dziwi więc fakt, że jest to bazowy składnik większości dostępnych obecnie preparatów odchudzająco-stymulujących.

W tradycyjnej kawie zawartość kofeiny różni się w zależności od gatunków kawowca oraz sposobu przygotowanie. W przybliżeniu wygląda to następująco:

– filiżanka espresso to około 60-80 mg kofeiny,
– szklanka rozpuszczalnej to 90-110 mg kofeiny,
– szklanka parzonej to 100-120 mg kofeiny.

Jedna porcja powinna wynosić od 100 do 150 mg (w zależności od indywidualnej tolerancji). Najlepiej spożywać kawę w godzinach porannych oraz na około 30-40 minut przed planowanym wysiłkiem. Należy unikać spożywania kawy w godzinach wieczornych. Dodatek mleka, śmietanki czy cukru podnosi kaloryczność kawy i skutecznie ogranicza wpływ kofeiny na spalanie tkanki tłuszczowej.

cup-of-black-coffee1

 

Pieprz cayenne

Aktywną substancją w tej niezwykle ostrej przyprawie jest kapsaicyna, często dodawana do preparatów odchudzających i… gazów pieprzowych służących do samoobrony. Spożycie kapsaicyny powoduje wzrost termogenezy organizmu i zwiększa zdolność organizmu do spalania tkanki tłuszczowej.

Najnowsze badania pokazują, że kapsaicyna może pozytywnie oddziaływać na brunatną tkankę tłuszczową, co powoduje znaczące przyspieszenie metabolizmu i zwiększenie utylizacji tkanki tłuszczowej.

Dawka powinna mieścić się w przedziale 1/2-1 łyżeczki w ciągu dnia. Pieprz można dodawać do wszystkich posiłków, a szczególnie do posiłku przedtreningowego. Inną metodą jest dodawanie niewielkiej ilości do wody z cytryną, a nawet do herbaty.

chile-cayenne-ground-1

Kurkuma

Kolejna przyprawa, która może pomóc w pozbyciu się dodatkowych kilogramów. Wspomaga metabolizm tłuszczu oraz zmniejsza szybkość jego magazynowania w komórkach wątroby. Może również wykazywać niewielkie działanie termogeniczne.
Zawarte w niej aktywne substancje hamują wydzielanie mediatorów stanu zapalnego, co przyczynia się dodatkowo do szybszej regeneracji po wysiłku fizycznym. By kurkuma działała skutecznie, należy spożywać jej około 1 łyżeczki dziennie.

SONY DSC

SONY DSC

Ocet jabłkowy

Aktywną substancją są kwasy owocowe, w tym przypadku – kwas jabłkowy. Ocet jabłkowy należy zaliczyć do nieco innej kategorii, sam w sobie nie przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej, ale sprawdzi się przed „nieplanowaną imprezą”. Kwasy owocowe hamują bowiem wchłanianie sporej ilości tłuszczu z pożywienia.

Oznacza to, że wszystko, co zjadamy, nie dostarcza tylu kalorii, ile wynikałoby z wyliczeń. Należy pamiętać, że tego rodzaju „suplementy” powinny być stosowane jedynie w sytuacji awaryjnej, przed nieplanowanym, tłustym posiłkiem. Najlepiej wówczas spożyć lekką, zieloną sałatkę z 1 łyżką octu jabłkowego.

Stosowany regularnie w dużych ilościach zahamuje wchłanianie nie tylko tłuszczu, ale również witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i może przyczynić się do kłopotów trawiennych zdrowotnych.

racing-pigeons-and-apple-cider-vinegar

Cynamon

Aktywne substancje zawarte w tej przyprawie stabilizują poziom insuliny –  jednego z kluczowych hormonów, odpowiadających za metabolizm węglowodanów. Wyciągi z cynamonu są bardzo często dodawane do licznych suplementów odchudzających.
W praktyce już 1 łyżeczka cynamonu dziennie, spożywana regularnie jako dodatek do posiłków czy kawy pomoże zmniejszyć apetyt na słodycze i zlikwiduje napady wilczego głodu. Wyciągi z cynamonu znajdziemy w licznych preparatach.

642x361_IMAGE_3_Can_You_Really_Use_Honey_and_Cinnamon_for_Weight_Loss

Zielona herbata

O korzystnym wpływie zielonego naparu na odchudzanie słyszał chyba każdy. Okazuje się, że zawarte w niej substancje aktywne – epigalokatechiny – mogą hamować apetyty, przyspieszać metabolizm, zwiększać termogenezę, hamować odkładanie tkanki tłuszczowej, a jednocześnie nasilać spalanie tej, którą organizm już posiada.

Całkiem niedawno naukowcy odkryli również, że zielona herbata hamuje nieco wchłanianie tłuszczu z pożywienia w przewodzie pokarmowym!
Jest bezpieczna dla osób z problemami sercowymi, nie podnosi ciśnienia tętniczego, więc może okazać się alternatywą dla kofeiny.

Zawartość epigalokatechin jest różna w zależności od odmiany. By czerpać z pozytywnych właściwości, najlepiej wypijać kilka filiżanek dziennie.

green-tea

Komentarze: