DSC_1680

Jeden z najlepszych obecnie zawodników CrossFit w Polsce specjalnie na KiF.pl pokazuje najlepsze ćwiczenia, które można wykonać w każdym boxie crossfitowym bądź w odpowiednie wyposażonym klubie fitness.

square-facebook-512

PAWEŁ CZAPLICKI FANPAGE

 

 

instagram_app_large_may2016_200

pawel_czaplicki_coachczapla

 

SIŁOWE PODCIĄGANIE (STRICT)

W CrossFitcie wyróżniamy 3 sposoby podciągania – tradycyjne siłowe, kipping i butterfly. Każdy z nich to inny sposób angażowania mięśni do pracy, ale także zupełnie inna technika. To, co przedstawił Paweł to typowe siłowe ćwiczenie, które znamy z treningu kulturystycznego.

Słowo STRICT oznacza, że wykonujemy to w zwykłej tradycyjnej pozycji bez pomocy ruchem biodra.

DSC_1655

DSC_1656

 

BOX JUMPING

Ćwiczenie o bardzo dużej intensywności. Możemy je wykonywać wskakując bądź wchodząc na box.  Wszystko zależy od tego ile mamy siły oraz jaki trening wykonujemy. To, co ważne w BOX JUMPINGU to fakt, że po wskoczeniu musimy całkowicie wyprostować sylwetkę.

Może zeskakiwać bądź schodzić z boxa.

DSC_1696

DSC_1700

 

TOES TO BAR

Ćwiczenie dla bardziej zaawansowanych czyli podciąganie nóg aż do drążka. Doświadczone i wytrenowane osoby mogą wykonywać to ćwiczenie bez dodatkowe ruchu nadającego dynamikę, zaś osoby nie mające tyle siły w mięśniach brzucha mogą pomóc sobie tzw. kippingiem czyli dynamicznym ruchem bioder i ramion.

DSC_1727

DSC_1728

 

PUSH PRESS

Siłowe wyciskanie sztangi stojąc. W treningu kulturystycznym także wykonujemy to ćwiczenie. Ważne jest, aby w końcowym ruchu wyciskania wysunąć delikatnie głowę do przodu zaś barki cofnąć w tył i zablokować w stawach.

DSC_1733

DSC_1734

 

PROSTOWANIE TUŁOWIA

To podstawowe ćwiczenie na rozgrzewkę mięśni grzbietu (prostowników). Na tym samym przyrządzie możemy wykonywać także charakterystyczne dla Crossfitu brzuszki, gdzie opuszczamy maksymalnie tułów w dół palcami dotykając ziemi.

DSC_1738

DSC_1739

 

WALL BALL

Proste, ale zwykle nielubiane ćwiczenie, które dziwnym trafem często łączone jest z ćwiczeniami na nogi. Wall ball charakteryzuje się dużą intensywnością. Wymaga koordynacji, siły, wytrzymałości i mobilności.

Pamiętajmy, że wykonując wallball musimy usztywnić całe ciało i ustabilizować sylwetkę.

DSC_1745

DSC_1746

 

BURPEE + KETTLEBELL SWING

Burpee to także jedno z podstawowych ćwiczeń, które daje w kość. Już po kilkunastu powtórzeniach można odczuć intensywną pracę mięśni i układu krążenia. Dodatkowo, po wykonaniu określonej liczby powtórzeń od razu przechodzimy do wykonywania KETTLEBELL SWING czyli tzw. huśtawki z odważnikiem.

DSC_1773

 

ZARZUT DO PRZYSIADU Z WYCIŚNIĘCIEM SZTANGI

Trudne technicznie ćwiczenie wymagające zarówno umiejętności kontroli ciała jak i mobilności i siły. Pierwsza faza ruchu to dynamiczny martwy ciąg, z którego przenosimy sztangę na klatkę do przysiadu przedniego. Wstając ze sztangą wyciskamy ja nad głowę.

Niezwykle złożone ćwiczenie pozwala rozwijać mięśnie ud, pośladków, brzucha, grzbietu i ramion.

DSC_1827

DSC_1828

DSC_1829

DSC_1824

 

Komentarze: