Untitled design(60)

Tą częścią ciała, którą każda kobieta chciałaby mięć perfekcyjnie
rozwiniętą, są mięśnie pośladkowe. Wypukłe jędrne pośladki, która kobieta o
tym nie marzy?

Pod względem genetycznym największe predyspozycje do takich pośladków ma
rasa latynoska. Kobiety z tej rasy rodzą się już z takimi pośladkami, natomiast
później, czyli w wieku dorastania i dojrzałości, pozostaje im tylko pielęgnowanie tego
prezentu od natury.

Niestety, Polki nie są w tak komfortowej sytuacji, ale i tak nie mają co narzekać,
bo w znacznie gorszej są kobiety z rasy azjatyckiej, których pośladki wykazują duże
tendencje do tego, aby być płaskie. Mimo to nie stoją one na pozycji straconej, gdyż,
jak można zobaczyć na zawodach fitness, mimo kiepskich predyspozycji, potrafią na
treningach uzyskać wymarzony kształt tej części ciała. A zatem nie ma co załamywać
rąk i rozpaczać, że wygląd naszych pośladków jest daleki od naszych oczekiwań,
tylko wziąć się do solidnej pracy.

Za kilka miesięcy większość z nas wyjedzie na wakacje i zapewne często
będzie korzystała z „kąpieli słonecznych”. Aby było to w pełni przyjemne, warto
zadbać o wysoką formę pośladków. Nie ma na to lepszego sposobu niż regularne
treningi tej części ciała robione na siłowni pod okiem doświadczonego instruktora.

Trochę anatomii

Pośladek składa się z mięśnia pośladkowego wielkiego, średniego i małego.
Mięsień pośladkowy mały znajduje się pod mięśniem pośladkowym średnim,
natomiast mięsień pośladkowy średni znajduje się pod mięśniem pośladkowym
wielkim. Nas interesują przede wszystkim mięśnie pośladkowe wielkie, bo to one
nadają kształt całości. Są to mięśnie bardzo duże i silne. Ich kształt jest zbliżony do
kształtu rombu, a grubość dochodzi do 4 centymetrów.

Błędem jest ograniczanie treningów wyłącznie do ćwiczeń na mięśnie
pośladkowe wielkie, trzeba też robić ćwiczenia na mięśnie pośladkowe średnie i
małe. Doskonale w tym się sprawdzają wykroki po skosie do tyłu.

Dobra i zła wiadomość

Na pewno dobrą wiadomością jest to, że mięśnie pośladkowe potrafią szybko
zmienić swój kształt zbliżając się do wymarzonego przez nas wyglądu, o ile
zastosujmy odpowiedni zestaw ćwiczeń. Tak naprawdę nie potrzeba do tego wielu
skomplikowanych ćwiczeń, wystarczy kilka prostych.

Więcej w najnowszym wydaniu KiF Sport – Czytaj nas także w wersji elektronicznej!

16177862_1211908538858135_2938260569450037861_o

Komentarze: