TYrening dubeltowy

W poszukiwaniu maksymalnej skuteczności treningów ludzka wyobraźnia nie
ma granic. Kiedyś pisałem o metodzie, która zakładała trenowanie tej samej
grupy mięśniowej rano i wieczorem tego samego dnia. Teraz przedstawię
podobną metodę, z tym, że tą samą grupę mięśniową trenujemy 2 razy, ale… na
tym samym treningu wykonując to samo ćwiczenie.

Polega ona na tym, że wybieramy 1 ćwiczenie na daną grupę mięśniową i robimy je
raz na początku treningu tej grupy (etap początkowy), drugi zaś raz na końcu (etap
końcowy), czyli po wykonaniu wszystkich innych ćwiczeń na te grupę. Trening z
zastosowaniem tej metody nosi nazwę treningu dublowanego.

Stwierdzenie „to samo ćwiczenie” nie oznacza, że jest ono wykonywane dokładnie
tak samo. Zmieniać można w nim ciężar, liczbę powtórzeń w seriach oraz długość
przerw między seriami. Najlepiej, gdy poddawaną takiemu treningowi grupę
mięśniową ćwiczymy jako pierwszą.

Etap początkowy

Prześledźmy zastosowanie tej metody na przykładzie wyciskania sztangielek na
ławce poziomej, czyli typowego ćwiczenia stosowanego w okresie zwiększania masy
mięśni klatki piersiowej. Robiąc je na początku treningu używamy do niego dużego
ciężaru i wykonujemy nim 6-8 powtórzeń w serii (dolny próg liczby powtórzeń
charakterystyczny dla treningu na masę). W ten sposób angażujemy do pracy białe
włókna mięśniowe, które są silne i, co najważniejsze, chętnie zwiększają swoja
masę.

Więcej w najnowszym wydaniu KiF Sport – Sprawdź wersję elektroniczną! 

16177862_1211908538858135_2938260569450037861_o

Komentarze: