19ecdb5c4a43b1501d6f000ca242d62b_large.jpeg

Kontynuujemy wskazówki mistrzów dotyczące treningu. Być może przydadzą się one tak, jak największym gwiazdom kulturystyki.

10 wskazówek treningowych od największych gwiazd kulturystyki: CZĘŚĆ 1

DUŻE ILOŚCI POWTÓRZEŃ

Przyzwyczajenia do dużych ciężarów i małej ilości powtórzeń są typowe dla kulturystów. Warto jednak przestawić i się przynajmniej wpleść do treningów wysoką ilość powtórzeń, która pomoże dobrze ukrwić mięśnie.

Fred Smalls

FredSmalls4

 

SYZYFKI

Podczas gdy trenuję normalnie przysiady i korzystam z dużych ciężarów, zawsze staram się na zakończenie wykonać kilka serii syzyfków na około 30 powtórzeń. To gwarantuje pompę i maksymalne napięcie przez cały ruch.

Branch Warren

branch-warren-3

 

PODWÓJNE DIPY

Wykonuję 10 powtórzeń pompek na poręczach z dodatkowym obciążeniem tyłem do oparcia, oraz 10 pompek z obciążeniem przodem do oparcia stojaka. To pozwala mi nieco zmieniać ułożenie ciała, dzięki czemu inaczej stymulować tricepsy.

Phil Heath

phil-heath

 

 

DIPY + POMPKI

Aby zakończyć trening klatki piersiowej w efektywny sposób zawsze wykonuję pompki na poręczach w 3 seriach z maksymalną ilością powtórzeń bez dodatkowego obciążenia.

Shawn Rhoden

Shawn-Rhoden

 

100 POWTÓRZEŃ NA GRZBIET

Przed zawodami, gdy przygotowywałem swoje plecy zdarzało się, że wykonywałem 100 powtórzeń zginania tułowia w przód w jednej serii (na stojaku bądź ze sztangą na plecach).

Arnold Schwarzenegger

Arnold-Schwarzenegger-18

 

SKOŚNE BRZUCHA NA WYCIĄGU

Aby dobrze rozwinąć mięsień zębaty brzucha stosowałem specyficzne ćwiczenie. Montowałem linkę do wyciągu górnego, po czym chwytałem końce linki i ściągałem ją w dół na skos i przeciągałem za plecy aż do wyprostu ramion. to pozwalało na bardzo długi ruch i maksymalne napięcie mięśni skośnych brzucha.

Franco Columbu

franco2

 

400 POWTÓRZEŃ NA NOGI

Jak zakończyć trening nóg? 4 serie po 100 powtórzeń uginanie nóg siedząc.

Jason Huh

0dcc0185d68040eba9da7de911e59ad4

 

ODWROTNA HACK MASZYNA

Charles Glass, który wielokrotnie przygotowywał mnie do zawodów Mr. Olympia kazał mi wykonywać przysiady w odwrotny sposób niż tradycyjny na hack maszynie. Przypomina to przysiady ze sztangą z przodu i bardzo dobrze angażuje czworogłowy uda.

Dexter Jackson

dexter-jackson-3

 

DWUGŁOWY DO POŁOWY

Zawsze trenowałem mięsień dwugłowy w nieco inny sposób. Zaczynałem od 30 powtórzeń z ruchem tylko do połowy, a dopiero potem wykonywałem 20 powtórzeń w pełnym zakresie ruchu.

Larry Scott

1556

 

WYCISKANIE NA PODŁODZE

Od zawsze robiłem to ćwiczenie, może dzięki temu mam tak silne mięśnie piersiowe. Ten ruch sprawia, że zmuszony jestem do większej pracy i większego zaangażowanie mięśni klatki. Wystarczy położyć się na ziemi, chwycić sztangę z ziemi i wyciskać.

Johnnie Jackson

BC29113

Komentarze: