Na wyciągu możemy zrobić większość potrzebnych nam ćwiczeń. Prawda jest jednak taka, że większość osób wykonuje te ćwiczenia ze złą techniką przez co ich efektywność obniża się. Sprawdźcie 3 najczęstsze błędy popełniane przy wykorzystywaniu tej metody treningowej.

Brak blokady stawów łokciowych

Choć ćwiczenia na linkach wyciągów są dość proste, to muszą być spełnione podstawowe zasady techniczne. Jedną z nich jest blokada stawów łokciowych. Dzięki temu możemy izolować ruch np. klatki piersiowej.

Pozycja łokci i ich blokowanie jest niezbędne chociaż bardzo często widać zaburzenie techniki np. poprzez opuszczenie linii łokcia poniżej linii barków czy rozluźnienie stawów łokciowych. Powodem może być zbyt duży ciężar bądź słaba wytrzymałość nadgarstków.

 

Wykrok podczas ściągania linek wyciągu

Równowaga w ćwiczeniach na wyciągach jest potrzebna do tego, aby dobrze wykonać ćwiczenie. Zazwyczaj jednak osoby ćwiczący na wyciągu np. na klatkę piersiową stają w wykroku cofając jedną nogę w tył. To BŁĄD.

Wpływa to na zaburzenie równowagi pracy mięśni. Mięśni po stronie nogi wykrocznej pracują ciężej i są bardziej wyizolowane niż mięśnie nogi cofniętej. Aby zachować równowagę w pracy mięśni należy rozstawić nogi na odpowiednią dla siebie szerokość i obniżyć pozycję ciała.

 

Brak zmiany kąta ciała

W zależności od tego co trenujemy na wyciągu musimy zmieniać kąt naszego ciała. Nie zawsze prosta pozycja tułowia jest wskazana, tak samo jak nie zawsze powinniśmy pochylać się w przód.

W zależności od grupy mięśniowej, którą trenujemy powinniśmy ustawiać nasze ciało tak, aby zwiększać izolację pracy danego mięśnia.

Komentarze: