3-summer-fruits-you-need-to-eat-header-830x467

Owoce w ostatnim czasie zyskały miano złych przekąsek, pełnych cukrów i pestycydów. My uważamy, że zarówno owoce jak i warzywa powinny stanowić podstawę naszej diety, zwłaszcza w okresie letnim.

Truskawki

W okresie letnim są bardzo tanie. Zawieraj mnóstwo witaminy C, związków fenolowych, antyoksydantów i minerałów. Zwiększając ich ilość w diecie możemy przyspieszać regenerację mięśniową, właśnie dzięki właściwością przeciwutleniającym.

 

Arbuz

To chyba jedna z najlepszych przekąsek w lato. Ma mało kalorii, bardzo dużo wody i pełna składników odżywczych.

Najbardziej znanym składnikiem arbuza jest cytrulina, która pomaga zwiększać przepływ krwi oraz pozytywnie wpływać na zwiększanie wytrzymałości oraz zmniejszenie bolesności mięśni. Cytrulina zwiększa poziom tlenku azotu, co pozwala na większy przepływ krwi do mięśni.

 

Kiwi

Mało, ale bardzo wartościowe i pożywne. Jest doskonałym źródłem witaminy K, witamin z grupy B oraz żelaza i wapnia. Co ciekawe, kiwi zawiera także witaminę C i to w dawce 100 razy większej niż średnia dzienna zalecana porcja.

Jedno z badań opisanych przez Asia Pacific Journal of Clinical Nutrition wskazuje, że spożywanie 2 kiwi przed snem pomaga osobom z zaburzeniami snu. Wiąże się to z podwyższonym poziomem serotoniny, która odgrywa kluczową rolę w zasypianiu.

Komentarze: