triceps_2_3

WORKSHOP(4)

Szybko, konkretnie i bez bredni. Takie mamy dla Was wskazówki, abyście mogli efektywniej trenować tricepsy.

Koncentracja na pełnym zakresie ruchu

Pozycja i zakres ruchu to jeden z najważniejszych elementów rozwoju mięśnia trójgłowego. Zbyt duży ciężar i nadmiernie pochylona pozycja utrudnia izolowanie pracy mięśnia. W rezultacie, zamiast pełnych powtórzeń wykonujemy powtórzenia częściowe.

Pełny zakres ruchu gwarantuje nam pełne napięcie mięśniowe i wzmacnianie całej długości mięśnia, w tym przyczepów. Dla przykładu, jeśli robisz wąskie wyciskanie sztangi na ławce, to ruch powinien zaczynać się od klatki piersiowej aż po maksymalny wyprost tricepsa.

Zmieniaj kąty, pod którymi trenujesz

Robisz klatkę? Zmieniaj kąt nachylenia ławki. Robisz bicepsy zmieniaj pozycje tułowia. Dotyczy to praktycznie wszystkich ćwiczeń. Zmiana kąta wykonywania ćwiczenia pozwala angażować nowe obszary oraz rozwijać mięśnie w szerokim spektrum.

To samo dotyczy tricepsa. Nie powinniśmy wykonywać wyłącznie ćwiczeń na wyciągach w pozycji prostej, ale korzystać także z pochylenia, wyciskania czy odciągania linki wyciągu w pochyle.

Zmiana kąta pozwala izolować pracę jednej z trzech głów bądź pozwalać im pracować jednocześnie.

Wykonuj ruchy złożone

Do pracy nad tricepsem wybieraj także ćwiczenia złożone (wielostawowe). Do takich możemy zaliczyć m.in.: wąskie wyciskanie na ławce, pompki na poręczach, francuskie wyciskanie sztangi.

Dzięki wielostawowym ćwiczeniom możemy przede wszystkim korzystać z większego ciężaru, a to jeden z elementów wzrostu masy mięśniowej.

Komentarze: