Proces spalania tłuszczu jest na tyle skomplikowany, że nie wystarczy bezmyślnie biegać czy jeździć na rowerze. Jeśli chcemy, aby przy okazji wygląd naszego ciała się poprawił to musimy znać kilka ważnych elementów. Oto 3 z nich.

1. Trać tłuszcz powoli.

To trudny element, który oprócz wiedzy wymaga cierpliwości. To jednak ważne, gdyż jeśli zależy nam na utrzymaniu kształtów i wyrzeźbionej sylwetki to zbyt szybka redukcja wagi może to wszystko zniszczyć.

Obniżanie kalorii, jako niezbędny element spalania tłuszczu, powinno być systematyczne i przemyślane. Szybka utrata tkanki poprzez gwałtowną redukcję kalorii nie przyniesie zamierzonych celów.

Szybkie ograniczanie kalorii prowadzi do spowolnienia metabolizmu, redukcji masy mięśniowej oraz uszkodzeń metabolicznych (zaburzenie gospodarki hormonalnej).

 

2. Nie zmniejszaj ilości białka.

Jeśli ograniczamy tłuszcz i węglowodany to przynajmniej ilość białka musi pozostać niezmieniona. Pozwoli to zarówno na przyspieszenie spalania tłuszczu jak i ochronę naszej tkanki mięśniowej.

Białko w diecie, zwłaszcza przy redukcji kalorycznej, pozwala utrzymywać wysoki anabolizm mięśniowy, zwiększać tempo spalania tkanki tłuszczowej oraz normować poziom cukru we krwi.

 

3. Cierpliwość i ćwiczenia.

Utrzymywanie odpowiedniej systematyczności i intensywności ćwiczeń jest kluczowym elementem. Pomimo, iż organizm domaga się energii nie możemy przestawać trenować. Aby podtrzymać wysoki poziom metabolizmu powinniśmy wykonywać ćwiczenia siłowo-wydolnościowe.

Polecamy dużą liczbę powtórzeń krótkie przerwy oraz treningi cardio bądź HIIT.

Komentarze: