health-fitness-2014-11-04-spinal-twist-main

Wedle informacji i badań to nie siłownia czy bieganie są najlepszymi aktywnościami dla człowieka. Mamy wykaz 5 sportów, które najlepiej wpływaja na zachowanie zdrowia i sprawności.

Aktywność nr 1 – ĆWICZENIA WZMACNIAJĄCE

Ćwiczenia z ciężarem własnego ciała są odpowiednim sposobem na zachowanie zdrowia, dlaczego? Nie obciążają stawów, ale pozwalaja przy samoświadomości ciała na odpowiednie zaangażowanie mięśniowe. Przysiady, plank, nożyce, brzuszki pozwalają na utrzymanie sprawności.

Oczywiście nie będziemy mieli wspaniałej sylwetki, ale z pewnością to będzie lepszym rozwiązaniem niż siedzenie na kanapie. Dodatkowa dawka kardio będzie dobrym uzupełnieniem.

Aktywność nr 2 – PŁYWANIE

Naturalna aktywność dla człowieka to pływanie. Zaleca sie je po kontuzjach, małym dzieciom czy osobom starszym. Odciąza stawy, poprawia jędrność, zwiększa wytrzymałość. Co więcej, działa kojąco o redukuje stres.

Przy umiejętnościach pływackich sesja 40 minutowa pływania pozwala spalić nawet do 1000 kcal.

Aktywność nr 3 – Tai Chi

Wydaje się, że Tai Chi ma mało wspólnego z zaangażowanie ciała w wysiłek, jednak to aktywność, która skupia się na angazowaniu mięśni głęboki, równowadze, napięciu mięśniowemu. Dodatkowo, pozwala połączyć ćwiczenia z medytacją. Wedle badań trening Tai Chi trwający około 20 minut pozwala redukować poziom kortyzolu o 34%.

Aktywność nr 4 – Chodzenie

Nie bieganie, a chodzenie ma skuteczne działanie w utrzymywaniu zdrowia. Regularne i długotrwałe chodzenie pozwala nie tylko spalać kalorie, ale wzmacniać postawę, kręgosłup, mięśnie brzucha i nogi. Jest dobrym sposobem na poprawę kondycji, podkręcanie metabolizmu oraz utrzymywanie sprawności.

Komentarze: