Wszystko da się zrobić, zwłaszcza w obecnych czasach kiedy mamy dostęp do praktycznie wszystkich produktów. Oto 4 produkty, które mogą stosować wegetarianie.

1. Białko.

Możemy korzystać z białka ryżowego, sojowego, białka z fasoli czy chlorelli. Choć nie są to może najlepsze źródła aminokwasów to pozwalają z pewnością podnieść stan anaboliczny i przyczynić się do budowy mięśni.

 

2. Aminokwasy rozgałęzione.

BCAA pozwala dostarczać 3 niezwykłe aminokwasy, które pomagają zarówno w budowie masy mięśniowej jak i regeneracji.

Leucyna, chyba najważniejszy aminokwas BCAA, pozwala na zwiększanie syntezy białek i szybszą budowę masy mięśniowej.

 

3. Kreatyna.

Kreatyna występuje naturalnie w mięsie, zatem wegetarianie mogą mieć problem z jej dostarczaniem. Suplement kreatyny może wspomagać rozwój masy mięśniowej, siły i wytrzymałości.

 

4. Beta-alanina.

Również występuje w mięsie zwierzęcym, dlatego jest trudna do uzyskania w diecie wegetariańskiej.

Beta-alanina zwiększa beztlenowe zapasy energetyczne organizmu, zwłaszcza w połączeniu z kreatyną. Spożywanie 3-6 g dziennie pozwala zwiększać energię, wytrzymałość i siłę.

Komentarze: