Gdybyśmy chcieli z pewnością wskazali byśmy ich znacznie więcej, jednak nie w tym sens. Celem tego artykułu jest pokazanie, że ogólnie krążąca wiedza nie zawsze jest słuszna, zwłaszcza jeśli chodzi o tłuszcz w diecie.

Mit 1 – Dieta niskotłuszczowa najlepszą metodą na chudnięcie

Mit o tym, że wycięcie wszelkich źródeł energii z diety jest sposobem na schudnięcie wciąż istnieje. Dieta niskotłuszczowa z bardzo niskim poziomem węglowodanów (lub brakiem) jest niezwykle groźna dla naszego układu hormonalnego i wiązać się może z insulinoopornością oraz zaburzeniami metabolizmu.

 

Mit 2 – Dobry trening to tylko ten z potem

Wielominutowe cardio trwające nawet 60 minut nie zawsze są najlepszym sposobem na spalenie tkanki tłuszczowej. Wielokrotnie potwierdzane, że krótkie sesje interwałowe są w stanie spalać więcej tłuszczu.

 

Mit 3 – Wszystkie kalorie są sobie równe

To jeden z największych mitów. Dla przykładu, odpowiedni kawałek kurczaka może mieć taką samą kaloryczność co słodki batonik z czekoladą, czy oznacza to, że możemy je spożywać zamiennie? NIE!

Liczą się przede wszystkim makroskładniki, których potrzebujemy w każdym posiłku.

 

Mit 4 – Głód jest dobry

Wiele osób uważa, że głód świadczy o dyscyplinie w diecie, zwłaszcza redukcyjnej. Żadna dieta nie powinna zmuszać nas do głodu. Nawet ograniczenie kalorii powinno wiązać się z takim podziałek posiłków i kalorii, abyśmy czuli się nasyceni jak najdłużej.

Regularne posiłki pozwalają kontrolować poziom cukru we krwi i swobodne uwalnianie insuliny.

 

Mit 5 – Owoce muszą być dobre

Zbyt duża ilość owoców sprawi, że dostarczymy nadmiernej ilości fruktozy oraz zmusimy nasze ciało do magazynowania tkanki tłuszczowej. Warto podzielić swoje owoce na 3 kategorie:

Unikanie – banany, czereśnie, winogrona, kiwi, mango, pomarańcze, grusza, ananas, śliwka, mandarynka

Od czasu do czasu – jabłko, kantalupa, brzoskwinia, arbuz, truskawki

Regularnie – awokado, jeżyny, żurawina, maliny, cytryny, limonka, rabarbar

Komentarze: