Są ćwiczenia i są ćwiczenia. Niektóre z nich to podstawa treningu, dlatego warto o nich pamiętać i wykonywać jako podstawę budowy swojej sylwetki. Oto 5 z nich.

1. Martwy ciąg.

Ogólnorozwojowe ćwiczenia, które od bardzo dawna wpisane jest do kanonu treningowego praktycznie wszystkich sportowców.

Poprawia ono ogólną siłę całego ciała, jest funkcjonalne. Podczas martwego ciągu pracują pośladki, uda, grzbiet, brzuch, ramiona.

 

2. Przysiady.

To kolejne ćwiczenie fundamentalne w planie treningowym. Zwiększa siłę całego ciała i wpływa na kształtowanie dolnych obszarów.

Dzięki przysiadom poprawia się wygląd ud, pośladków, a także metabolizm, siła i stabilność ciała.

 

3. Unoszenie bioder leżąc.

To ćwiczenia zarówno dla Panów jak i Pań. Bardzo dobrze mobilizuje pracę bioder, zwiększa wytrzymałość odcinka lędźwiowego i angażuje pośladki.

 

4. Wyciskanie sztangi nad głowę.

Kolejne ćwiczenie siłowe, którego właściwości są szeroko znane. Oprócz zaangażowania barków, ćwiczenie to kształtuje ogólną siłę. Pozwala ono poprawiać dynamikę i mobilność.

Przy łączeniu tego ćwiczenia z martwym ciągiem możemy angażować także pośladki i uda.

 

5. Kettlebell swing.

Tak zwana huśtawka z odważnikiem. To ćwiczenie ogólnorozwojowe, które może angażować praktycznie wszystkie grupy mięśniowe. Stosunkowo prosty ruch pozwala na to, aby zmuszać do treningu pośladki, uda, grzbiet, brzuch, ramiona.

Komentarze: