brain-head-food

Co zjeść, aby poczuć się lepiej? Jakie produkty pozwalają nam zarządzać naszym nastrojem? Co wybierać w momentach „słabości”? Oto kilka produktów, które śmiało możecie spożywać w celu poprawy własnego samopoczucia.

1. Kakao/gorzka czekolada.

Kakao zawiera wiele substancji odżywczych, w tym antyoksydanty, minerały i witaminy. Ta mieszanka może działać modulująca na nasz nastrój oraz wyostrzenie poznawcze.

Gorzka czekolada może przede wszystkim obniżać poziom kortyzolu – hormonu stresu, który bardzo często odpowiada za złe samopoczucie. Antyoksydanty z kolei oczyszczają ciało z toksyn, które także mogą być przyczyną zaburzeń nastroju.

5-best-foods-to-boost-your-mood-graphics-1

 

2. Jarmuż.

To zielone niepozorne warzywo zwiększa znacząco stężenie karotenoidów we krwi – szeregu przeciwutleniaczy, które poprawiają nastrój.

W skład karotenoidów wchodzą m.in. beta-karoten, alfa-karoten, likopen i luteina. Wszystkie one mają działanie poprawiające działanie układu odpornościowego oraz zwiększającego poziom hormonu szczęścia.

Innymi źródłami karotenoidów są: pomidory, słodkie ziemniaki, morele, szpinak, dynia, grejpfruty i papryka.

5-best-foods-to-boost-your-mood-graphics-2

 

3. Makrela.

Przede wszystkim, makrela zawiera wielonienasycone tłuszcze omega-3, które mają udowodniony wpływ na poprawę nastroju. Co więcej, witamina D zawarta w tej rybie obniża także wydzielanie kortyzolu oraz pozwala normować jej ilość w organizmie, co również przekłada się na równowagę nastroju.

Selen zawarty w makreli pozwala zwiększać aktywność antyoksydacyjną peroksydazy glutationowej – procesem chroniącym komórki przed uszkodzeniami.
5-best-foods-to-boost-your-mood-graphics-3

 

 

4. Kefir.

Flora bakteryjna jelit jest nie tylko źródłem ochrony naszego organizmu przez wirusami czy bakteriami, ale także ma olbrzymi wpływ na procesy związane z nastrojem. Wiele zaburzeń nerwicowych czy depresyjnych może mieć swój początek właśnie w jelitach.

Kefir zwiększa ilości pozytywnych bakterii jelitowych oraz przyczynia się do zwiększania różnorodności bakteryjnej, co wiąże się z lepszym samopoczuciem emocjonalnym.

Kefir to także źródło witaminy B12, której niskie ilości powiązanie są z obniżeniem nastroju.

5-best-foods-to-boost-your-mood-graphics-4

 

5. Herbata.

Herbata stosowana od tysięcy lat została sprawdzona pod wieloma kątami. Posiada mnóstwo antyoksydantów, poprawia funkcjonowanie mózgu oraz wpływa na zachowanie równowagi w produkcji kortyzolu.

Jej picie zapewnia dostarczanie l-teaniny – aminokwasy poprawiającego funkcje poznawcze mózgu. 5-best-foods-to-boost-your-mood-graphics-5

Komentarze: