main

Ludzka pamięć działa coraz gorzej. Wpływ na to ma dieta bogata w produkty przetworzone, zwiększone zanieczyszczenie powietrza i nadmiar informacji. Istnieją jednak naturalne sposoby, aby poprawiać nasze funkcje poznawcze.

UNIKAJ CUKRU

Cukier ogranicza zdolności poznawcze mózgu. Powoduje także uszkodzenia i upośledzenie hipokampa – struktury odpowiedzialnej za zapamiętywanie oraz odtwarzanie zapisanych informacji i uczenie się.

WIĘCEJ RUCHU

Aktywność fizyczna wpływa na poprawę funkcjonowanie układu nerwowego, a to oznacza także efektywniejsze działanie mózgu.

SPOŻYWANIE NIEPRZETWORZONEGO POŻYWIENIA

Dieta bogata w warzywa, zdrowe tłuszcze, rośliny strączkowe oraz duże ilośi produktów przeciwutleniających pozwala zwiększać przepływ krwi do mózgu oraz łatwiej usuwać wolne rodniki z organizmu.

WIĘCEJ WITAMINY B

Witamina B zmniejsza ilość stanów zapalnych i poprawia funkcje mózgu. Witamina B12 ma dla przykładu silny wpływ na poprawę zapamiętywania.

UNIKAJ TŁUSZCZU TRANS

Zdrowe tłuszcze w diecie są niezbędnym elementem zdrowia serca i pamięci, jednak tłuszcze TRANS zawarte np. w chipsach, ciastkach, krakersach, margarynie itd wpływają negatywnie na zdrowie mózgu.

Wysoka zawartość wodoru w produktach bogatych w tłuszcze TRANS wpływa na pogorszenie się działania hipokampu.

OMEGA-3

Kwasy tłuszczowe omega-3 wspierają zdrowy mózg i zdolności poznawcze. Oprócz suplementów omega-3 można spożywać ich naturalne źródła – tuńczyk, sardynki, łosoś, olej z ryb, dziki ryż, orzechy.

Komentarze: