Dietetyka jest złożonym procesem, który potrafi zmieniać nasze ciało w dowolny sposób. Należy jednak robić to umiejętnie, gdyż wystarczy 1 zły element i cała układanka przestaje mieć sens. Oto powody, dla których możesz mieć problem z przybraniem na masie.

Jesz za mało

Budujesz masę mięśniową, to musisz jeść. Organizm potrzebuje wszystkich składników, aby zwiększać energię i budować tkanki. Organizm ludzki jest w stanie regularnie przybierać na wadze, jeśli robimy to we właściwy i konsekwentny sposób.

Źle trenujesz

Większość mężczyzn myśli, że trening to tylko trening, nic skomplikowanego. Jednak metody treningowe powinny być zgrane z planem dietetycznym.

w kulturystyce liczy się przede wszystkim odpowiednia stymulacja mięśniowa, nie zaś maksymalne ciężary. Jeśli chcecie rozwijać masę mięśniowa musicie zachować równowagę pomiędzy techniką a dużym ciężarem. Napięcie mięśniowe to najważniejszy element treningu siłowego.

Nie kontrolujesz swojego ciała

Tak, kulturystyka wymaga od Ciebie pełnej kontroli ciała. Musisz śledzić swoje postępy i regularnie dostosowywać dietę i trening. Zwracaj uwagę na to jak się czujesz, jak przebiega Twój trening i jak wpływa na Ciebie to, co jesz.

Pamiętaj, musisz zapisywać wyniki, swoje odczucia, rekordy i wymiary. To pomoże Ci osiągać cele.

Unikasz ćwiczeń

Chcesz rozbudować masę mięśniową? Musisz wykonywać podstawowe ćwiczenia, które pozwolą Ci stymulować rozwój mięśni. Martwy ciąg, przysiady czy wyciskanie to ćwiczenia, które budują siłę mięśni jednocześnie zmuszając je do wzrostu masy. Co więcej, ćwiczenia te pozwalają wzmacniać nasze ciało i silne grupy mięśniowe, które chronią naszą sylwetkę.

Te ćwiczenia to podstawa kulturystyczna, która ma wpływ także na stymulację produkcji niezbędnych do wzrostu hormonów np. testosteronu.

Nadmierna intensywność

Pamiętaj, że nie każdy trening i nie każda seria musi być na maksa. Oczywiście musisz wykonywać w 100% założone cele, jednak pamiętaj o tym, że każdy plan treningowy ma okres maksymalizacji i okres odprężenia, który pomaga w regeneracji.

Reguluj swój trening tak, aby przeplatać ze sobą okresy bardzo ciężkiego treningu z sesjami lżejszymi.

Brak cierpliwości

Każdy chciałbym osiągnąć zamierzony cel od razu, jednak to niemożliwe. Oczywiście są drogi na skróty, jednak jeśli chodzi o budowanie wartościowej masy mięśniowej, będzie to droga na skróty.

Aby nasze mięśnie były silne, wyrobione i przepracowane musimy spędzić odpowiednią ilość czasu na treningu siłowym. To wymaga czasu, jak budowa domu, jednak jeśli dobrze wykorzystamy ten czas to odpłaci się on efektami.

Komentarze: