Powszechnie znany ból dotyczy większości z nas. Przyczyna jest znana – zła pozycja, nadmierna ilość w pozycji siedzącej i brak aktywności ruchowej. Mamy dla Was 6 sposób na zmniejszenie bolesności pleców w szybki i łatwy sposób.

Popraw postawę

Zwróć uwagę na to jak siedzisz przy biurku, jak chodzisz oraz jaką masz pozycję, gdy się relaksujesz. To wszystko ma wpływ na intensywność bólu.

Pamiętaj, że gdy siedzicie powinniście opierać się całymi plecami o oparcie, a nogi powinny być ugięte pod kątem 90 stopni. Biodra powinny być dosunięte do oparcia. Co ważne, powinniście także oddychać przeponą, dzięki czemu usztywnicie odcinek lędźwiowy.

 

Rozluźnij napięte mięśnie

Rollujcie się i masujcie. Pozwala to rozluźniać mięśnie, zwiększać przepływ krwi oraz poprawiać pracę ścięgien i zginaczy biodrowych.

 

Joga

Wiele osób żartuje sobie z jogi, jednak pozwala ona uelastyczniać ciało, poprawiać mobilność oraz zakresy stawów i ścięgien. Już 75

minut jogi w tygodniu pozwala redukować ból pleców na stałe.

 

Praktyka ciepła i zimna

Stosowanie kąpieli zimnych i ciepłych naprzemiennie redukuje ból, ale także pozwala przyspieszać regenerację tkanek. Co ważne, taka terapia pozwala zwiększać przepływ krwi.

 

WAŻNE WSKAZÓWKI:

– Pochylaj się zginając kolana i biodra, nie plecy

– Nie skręcaj i wyginaj tułowia jednocześnie

– Unikaj noszenia na plecach dużych ciężarów

– Pracuj nad postawą na co dzień

– Rzuć palenie (tytoń powoduje zmniejszenie dopływu krwi do dysków między kręgami)

– Zmniejsz wagę

– Wybierz odpowiedni dla siebie materac

– Pracuj nad postawą przy biurku

– Rób regularne przerwy w siedzeniu (przejdź się co 20 minut)

Komentarze: