Jesień to okres , kiedy praktycznie każdy mierzy się z przeziębieniem lub grypą. Warto stosować profilaktykę, która uchroni nas przed rozwojem choroby. Oto 6 sposobów, które mogą podbudować nasz układ odpornościowy.

RELAKS

Spokój i obniżenie stresu (kortyzolu) to ważna sprawa, aby uskutecznić działanie układu odpornościowego. Medytacja, relaksacja czy po prostu lenistwo mogą pomóc nam uspokoić organizm.

ROSÓŁ

Każdy dietetyk wie, ze prawdziwy rosół przygotowywany na kurze i kościach ma silne działanie stymulujące pracę odporności. Duże ilości dodatków warzywnych sprawiają, że uzyskujemy mocną dawkę witamin i minerałów, a także antyoksydantów.

UMIARKOWANE ĆWICZENIA

Umiarkowane i regularne ćwiczenia wzmacniają układ odpornościowy. Aktywność fizyczna poprawia cyrkulację krwi, oczyszczania organizmu, transport tlenu do komórek oraz wzmocnienie odporności.

SEN

8 godzin snu dziennie w regularnym rytmie działa niezwykle silnie na wzmocnienie układu odpornościowego. Nic tak dobrze nie regeneruje organizmu jak sen, tym bardziej w dobrych warunkach.

PRODUKTY WZMACNIAJĄCE ODPORNOŚĆ

Do takich produktów możemy zaliczyć kiszonki (ogórki kiszone, kapusta kiszona), rosół, jogurty pełnowartościowe, kefiry. Zawierają one naturalne bakterie jelitowe, które wzmacniają florę chroniącą przed infekcjami.

ZIELONA HERBATA

Pełna polifenoli i antyoksydantów jest dobrym sposobem na wzmocnienie organizmu. W połączeniu z cytryną, miodem i imbirem stanowi niezwykle silna ochronę przed grypą.

Komentarze: