Większość ludzi uważa, że dieta i ćwiczenia wystarczą, aby schudnąć. Mają rację, jednak istnieje o wiele więcej czynników, które sprawiają, że możemy chudnąć szybciej i w zdrowszy sposób. Oto 7 sposobów na to, aby umiejętniej zarządzać swoim głodem i chronić się przed napadami głodu.

KĄPIEL Z SOLĄ

2 filiżanki soli himalajskiej oraz 1/2 szklanki oliwy z oliwek dodane do bardzo ciepłej wody działają leczniczo, pomagają relaksować ciało, równoważyć gospodarkę hormonalną poprzez obniżenie hormonu stresu.

DAJ ODPOCZĄĆ OCZOM

Relaks i odpoczynek dla oczu może mieć silne działanie relaksacyjne oraz normujące ciśnienie krwi i łaknienie. Jeśli usiądziecie w wygodnej pozycji, przyłożycie dłonie do powiek i przez 2-3 minuty dacie oczom odpocząć odczujecie szybką poprawę samopoczucia.

JOGA

Poza dziecka to niezwykle popularna pozycja. Klęcząc na kolanach kładziemy się na macie rozciągając ramiona przed sobą i rozluźniając ciało. Dodatkowe oddychanie pomaga się uspokoić.

ROZGRZEWANIE PIŻAMY

Może się to wydawać zabawne, ale ma to swoje praktyczne zastosowanie. Ogrzanie stroju do spania pozwala się zrelaksować i przyspiesza zasypianie.

HERBATA

Codzienna filiżanka herbaty z dodatkiem cynamonu pozwala zmniejszać poziom kortyzolu i pomaga także regulować poziom cukru we krwi.

MASAŻ

Wykorzystując piłkę do tenisa czy rollery do masażu możemy zarówno mocno się zrelaksować jak i poprawić przepływ limfy i krwi. To z kolei dobry sposób na poprawę samopoczucia.

DOŁADOWANIE

Może być ono w formie witamin i minerałów. witamina D i żelazo pomagają odzyskiwać i regenerować siły, a także usprawniać metabolizm. Witaminę D znajdziemy m.in. w zbożach, owocach, szpinaku czy grzybach, zaś żelazo w dyni, migdałach, zielonych warzywach czy podrobach.

Komentarze: