Da się! Jest wielu zawodników i zawodniczki, którzy są wegetarianami i wbrew krytyce robią swoje i osiągają swoje cele. Przy odpowiednim zbilansowaniu diety możemy osiągać podobne wyniki sportowe co mięsożercy.

Pełne białka

Białko zwierzęce jest bogate we wszystkie aminokwasy, to przemawia na ich korzyść, jednak  obecnie mięso bardzo często hodowane jest w sposób niekorzystny dla naszego zdrowia.

To, co może zrobić wegetarianin, aby uzyskać wysoki profil aminokwasowy to łączenie produktów o wysokiej ilość EAA – aminokwasów stymulujących syntezę białek.

Takim rozwiązaniem może być np.:

– połączenie gotowanego ryży z białkiem z groszku

– stosowanie spiruliny

– połączenie gotowanej ciecierzycy z brązowym ryżem

Cholesterol

Odpowiedni cholesterol w odpowiedniej dawce jest stymulantem produkcji testosteronu. U mężczyzn konwersja ta zachodzi w jądrach, tymczasem u kobiet w jajnikach. Regularna dieta z niską ilości cholesterolu może spowalniać produkcję testosteronu.

Aby skutecznie podnosić testosteron możemy korzystać m.in.: z korzenia macy, jaj, ryb i zawartych w nich kwasów omega-3, orzechów i olejów.

 

Nienasycone kwasy tłuszczowe

To kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które mają silne działanie zdrowotne i anaboliczne. Kwasy omega przyczyniają się do regeneracji mięśni, równowagi hormonalnej i poprawy pracy układu nerwowego.

Źródła omega-3 i omega-6 to przede wszystkim:

– orzechy
– oleje
– migdały
– pistacje
– ryby

Wapń w diecie

Wapń ma silne działanie wzmacniające kości, co w przypadku intensywnych treningów siłowych jest niezbędne. Warto dodawać zielone warzywa dla zwiększania ilości tego minerału.

Komentarze: