Jak rozwijać suchą masę mięśniową? Jak uzyskać większy rozmiar bez przyjmowania środków dopingujących? Czy da się utrzymać obwód pasa przy cyklu masowym?

Kulturyści, ale także zwykłe aktywne osoby dzielą swój okres na rzeźbę i masę. Pomijamy fakt, że istnieje wiele innych elementów treningowych jak np. definicja mięśni czy mobilność. Nie o tym jednak jest ten tekst.

Wiele osób po okresie letnim wraca „na masę” zatłuszczając się ponownie i przybierają nawet kilkanaście kilogramów. Po co? Chcą być więksi i łudzą się, że masa tłuszczowa ułatwi im budowanie masy mięśniowej. To błąd. Jeśli chcemy mieć dobrze rozwinięta sylwetkę to warto, abyśmy budowali ją cały czas i na podstawie obserwacji mogli modyfikować.

Talia na masie

Pamiętajmy, że jeśli chcemy zwiększać masę mięśniową i robimy to zwiększając znacząco ilość pożywienia to talia nigdy nie utrzyma swojego obwodu. Rozpychanie żołądka i jelit to wynik „masowania” się. Pamiętajmy, że jeśli doprowadzimy do sytuacji, gdy nasz żołądek zostanie powiększony to konieczny jest czas, aby wrócił on do normy.

W sezonie i po za sezonem

Naszą radą jest utrzymywanie podobnej masy ciała zarówno w sezonie jak i po jego zakończeniu. Budowanie masy „suchej” pozwala widzieć nawet najmniejsze efekty, a także ma to lepszy wpływ na zdrowie niż powiększanie ilości gromadzonego tłuszczu.

Odpowiednie dostosowanie diety pozwala nakręcać metabolizm i nie obciążać układu trawiennego. Dzięki temu dostarczamy to, co potrzebne, ale nie rozpychamy żołądka ani nie obciążamy nadmierne układu krążenia.

Podobnie jest z treningiem. Kulturystyka to umiejętność dostosowywania się do reakcji organizmu. Nie zawsze musimy trenować na maxa, ważne, abyśmy skutecznie stymuluje wzrost mięśni.

Komentarze: