Czy picie białka od razu po treningu jest na prawdę konieczne? Okno anaboliczne, w którym możemy zyskać najwięcej dla naszego ciała trwa znacznie dłużej niż do tej pory sądzono. wiemy obecnie, że jego długość może wynosić do 3 godzin. Zatem jak odpowiednio z niego korzystać?

Czy z taką wiedzą, że okno anaboliczne trwa dłużej niż do niedawna sądzono rzeczywiście potrzebujemy przyjmować białko bezpośrednio po treningu? Teoria, w imię której pijemy białko już w szatni mówi o tym, że pozwala ono na maksymalizację syntezy białek.

W jednym z badan przedstawionych przez International Journal of Sports Nutrition and Exercise Science opisano eksperyment, w którym 2 grupy aktywnych mężczyzn spożywały białko.

Pierwsza z nich spożywała je wyłącznie rano i wieczorem, druga grupa zaś spożywała je wyłącznie przed i po treningu. Wedle wyników badań nie było żadnych różnic w syntezie białek. Okazuje się jednak, że to odpowiednia liczba i rodzaj białka w ciągu całego dnia ma znaczenie zarówno dla syntezy białka jak i efektu okna anabolicznego.

Podsumowując, jeśli chcemy zwiększać całkowitą syntezę białek w naszym ciele i przyczyniać się do wzrostu masy mięśniowej powinniśmy skupić się przede wszystkim na odpowiednich ilościach i źródłach białka w ciągu całego dnia, nie zaś tylko okołotreningowo. Oczywiście, nadal utrzymujemy, że po intensywnym wysiłku fizycznym warto wypić ok. 20-40 g białka.

Zobacz nasze modelki na Instagramie

ON NOW

Komentarze: