Rzecz dotyczy z jednej strony ćwiczeń mających na celu pełną izolację pracy bicepsów, a z drugiej – prawidłowości wykonywania ruchów. Jak się okazuje, popełniane błędy w trakcie wykonywania takich ćwiczeń wynikają z niedokładności towarzyszącej kolejnym powtórzeniom. Skutkiem tego jest nadmierne włączanie się do pracy innych mięśni, co z kolei ogranicza siłę stymulacji bicepsów, stwarzając im gorsze warunki do rozwoju.
Poniżej omawiamy przykłady objaśniające różne sytuacje ze wskazaniami źródła błędów.

Ściąganie w kierunku barków dwóch rączek górnych wyciągów

Najczęściej ćwiczenie to robimy na bramie. Jest ono proste i nikomu nie powinno sprawiać większych problemów. Wystarczy tylko ramiona trzymać w pozycji równoległej do podłogi i ruch wykonywać wyłącznie przedramionami. Takie wykonanie ćwiczenia gwarantuje bardzo intensywną, można powiedzieć samodzielną, pracę bicepsów.

P07

Użycie do ćwiczenia zbyt dużego ciężaru bardzo go komplikuje, gdyż doprowadza do sytuacji, w której same bicepsy nie mogą sobie dać rady z postawionym przed nimi zadaniem. Jedynym wyjściem wtedy jest skorzystanie z pomocy innych mięśni. To zmusza osobę ćwiczącą  do przesunięcia łokci w dół i wysunięcie ich nieco do przodu oraz do  pomaganiu sobie ruchem tułowia, co pociąga za sobą intensywną pracę mięśni grzbietu.

A co z pracą bicepsów? To, jak mocno będą one pracowały, zależy od wielkości dodatkowego ciężaru ponad ciężar właściwy.  Przy dużej wartości naddatku ciężaru praca bicepsów nie będzie zbyt intensywna.

Ciąg dalszy w nr 5/2016 – Zamów prenumeratę

Zobacz nasze modelki na Instagramie

ON NOW

Komentarze: