WORKSHOP(7)

Chcesz spalać tłuszcz, ale nie wiesz jaką metodę wybrać? Wyjaśnimy Ci na czym polega różnica w 2 najbardziej popularnych i efektywnych technikach spalania tkanki tłuszczowej.

Cardio

Ten rodzaj znany jest już od wielu lat. Niegdyś wykonywana tylko treningu typu cardio, aby spalać tłuszcz. Charakteryzuje się on stosunkowo niską intensywnością i dłuższym czasem trwania treningu.

 

HIIT

Trening HIIT to trening wykonywany na bardzo wysokiej intensywności wysiłku w krótkim czasie. Jego głównym celem jest zmuszenie organizmu do gwałtownego i dużego czerpania energii z tkanki tłuszczowej.

 

ZA niską intensywnością

Wedle niektórych badań uważa się, że wraz ze wzrostem intensywności treningu (HIIT), zmniejsza się utlenianie tłuszczu, ponieważ włączane zostają szlaki energetyczne. Względem tego, maksymalne spalanie tkanki tłuszczowej odbywa się przy tętnie 70-74%.

 

ZA wysoką intensywnością

Inne podejście mówi jednak, że adrenalina odgrywa bardzo ważną rolę w spalaniu tłuszczu. Ma ona funkcje mobilizujące tłuszcz jako źródło paliwa podczas treningu.

Adrenalina wzrasta wraz z intensywnością treningową, dlatego poleca się stosowanie interwałów wykorzystujących przedziały większej i mniejszej intensywności.

 

Porównanie

Uniwersytet Południowej Walii porównał obie te metody treningowe w warunkach laboratoryjnych. Eksperyment składał się z:

– 8 sekund sprintu na ergometrze (wysoka intensywność) i 12 sekund na ergometrze (niska intensywność). Całość trwała 20 minut.

– 40 minut sesji cardio (średnia intensywność – 60% VO2max)

Wykonywano 3 sesje tygodniowo przez 15 tygodni.

W między czasie badano ilość tkanki podskórnej, prędkość metabolizmu.

Okazało się, że grupa trenujących metodą HIIT spaliła znacznie więcej tkanki tłuszczowej przy zachowaniu większej ilości masy mięśniowej (%).

Komentarze: