Wiele się mówi i pisze na temat probiotyków i bakterii jelitowych. Wielu specjalistów przypuszcza, że już niebawem będzie można leczyć wiele znanych nam chorób przez naprawę mikrobiomu jelitowe. Aby tak się stało potrzebne są nam probiotyki. Czy warto je przyjmować? Czy nie lepiej ograniczyć się tylko do odpowiedniej diety?

Najłatwiejszą drogą jest przyjmowanie gotowych suplementów, jednak jesteśmy w stanie pobierać naturalne probiotyki z diety. Istnieje wiele produktów m.in. przetworzy mleczne (jogurty), produkty kiszone czy sery dojrzałe.

Warto pamiętać, że przy probiotykach ważne są szczepy. Trzeba dbać o ich zróżnicowanie. W przypadku dużej dysbiozy jelitowej stosuje się nawet terapię zawierające 100 mld probiotyków i drożdży.

Główne korzyści ze stosowania probiotyków:

UKŁAD POKARMOWY

Probiotyki leczą zespół jelita drażliwego, przewlekłe zaparcia, bóle brzucha, niestrawności, nadmierne wydzielanie gazów i inne zaburzenia żołądkowo-jelitowe. Utrzymują równowagę mikrobiomu.

NOWOTWÓR

Przeciwzapalne bakterie jelitowe mają działanie zapobiegające rozwojowi raka i zmniejszające uszkodzenia genów. Probiotyki hamują także rozwój guzów nowotworowych, a także ich naczyń krwionośnych.

REDUKCJA TŁUSZCZU

Odpowiednie bilans bakterii jelitowych ma wpływ na masę ciała i ilość tkanki tłuszczowej. Probiotyki mogą pomagać w spalaniu tłuszczu przyspieszając metabolizm i spalanie białej tkanki tłuszczowej.

NASTRÓJ

Probiotyki coraz częściej łączone są z leczeniem depresji czy innych zaburzeń psychicznych. Uważa się, że zaburzenia nastroju mogą brać się z dysbiozy bakterii jelitowej.

Komentarze: