Dieta ketogeniczna stawia przed nami kilka wyzwań i pytań. Wcześniejsze artykuły odpowiedziały na cześć z nich, dziś natomiast opiszemy Wam 7 posiłków, które możecie przygotować w „ketogeniczny” sposób.

Jajecznica

Odpowiednio przygotowana jajecznica może dać nam napęd na kilka godzin. Dieta ketogeniczna daje mam mnóstwo możliwości łączenia ciekawych składników, wystarczy odrobina fantazji.

Przepis:

– 80 wołowiny
– 1/4 szklanki orzechów
– 4 całe jaja
– ser feta
– 1 łyżka oleju kokosowego
– 1 awokado

 

Sałatka

Lekka, ale kaloryczna i energetyczna oraz bogata w minerały i witaminy. Odpowiednia przekąska po śniadaniu i przed obiadem.

Przepis (2 porcje):

– 2 szklanki posiekanego jarmużu
– garść nasion dyni
– garść zmielonych migdałów
– garść nasion słonecznika
– garść orzechów macadamia
– 2 łyżki oleju kokosowego
– świeżo wyciśnięta limonka bądź cytryna

 

Pudding

Kto nie lubi deserów, tym bardziej jeśli mieszczą się w naszym zdrowym menu? Oto przepis na tłuszczowy pudding.

Przepis:

– 1 miarka białka bananowego
– odrobina cynamonu
– dowolna ilość wody
– olej kokosowy
– olej MCT

 

Rosół

Rosół to nie tylko zupa tradycyjna, która lubi większość z nas, to także doskonały sposób na zwiększenie wydajności układu odpornościowego oraz poprawy mikrobiomu jelitowego.

Przepis:

– 4 litry wody
– kości wołowe
– 1/4 szklanki octu jabłkowego z wodą
– 1 cebula
– 2 selery
– 1 ząbek czosnku
– sól i pieprz

Gotować przed 10-12 godzin.

 

Kawa

Bulletproof coffee to nazwa specjalnego sposoby przyrządzania kawy, który stosują osoby będące na diecie tłuszczowej. Wedle niektórych ma ona bardzo silne działanie pobudzające, zwłaszcza przed treningiem.

Przepis:

– olej kokosowy
– 1 kawałek masła
– kawa mielona

 

Chleb

Gdyby pieczywo było całkowicie zdrowe i polecane w diecie sportowca, to pewnie większość z nas bardzo by się z tego powodu cieszyło. Mamy jednak przepis na „ketogeniczny” chleb.

Przepis:

– 1/3 szklanki błonnika
– 2 całe jaja
– 1/2 szklanki śmietany kremówki
– 2 szklanki oleju w proszku
– 1/2 łyżki czosnku
– 1 łyżka zmielonej cebuli
– 2 łyżeczki zmielonego pieprzu
– 1 łyżeczka soli himalajskiej

 

Czekoladowe trufle

Kolejna porcja słodkości w nieco innym wydaniu. Tym razem trufle, które mogą służyć jako przekąska albo jako posiłek potreningowy.

Przepis:

– 3 łyżki kakao
– 3 łyżki śmietanki
– 3 łyżki słodzika (np. ksylitol, erytrol)
– serek mascarpone
– garść zmielonych orzechów (opcjonalnie)

 

Poprzednie artykuły:

Zobacz nasze modelki na Instagramie

ON NOW

Komentarze: