daniel-1

Obecnie wciąż szukamy nowych metod treningowych bądź wracamy do tych starych, aby nieco je zmodyfikować. Jedną z takich metod jest dynamiczne napięcie, które stosowane było np. przez Bruce’a Lee. Sprawdźcie jaki wpływ na Was może mieć taki rodzaj treningu.

Mnisi z Shaolin byli w pewnym stopniu twórcami tej metody, choć nigdy jej nie popularyzowali. Spopularyzował ją Charles |Atlas. Opiera się ona o klasyczny trening mnichów YIJIN JING (mięśnie i ścięgna), który zawiera 18 ćwiczeń rozwijających szybkość, wytrzymałość, mobilność, i równowagę.

Zasadą tej metody jest wykonywanie powolnych ruchów, z maksymalnym napięciem i w pełnym zakresie. Celem jest nadawanie pędu mięśniom i tkankom głębokim.

Shaolin-Yi-Jin-Jing

Buduj siłę i rozwijać dynamikę

Dynamiczne ruchy napinające mięśnie wpływają także na pobudzenie układu nerwowego, dzięki czemu zmuszają nas do budowania dynamiki.

Napinanie mięśnie w powolnych ruchach o pełnym zakresie pozwala budować równowagę i pobudzać głębokie tkanki mięśniowe. Co więcej, taki rodzaj treningu pozwala na ochronę stawów przed nadmiernemu przeciążeniami.

 

Zwiększaj prędkość

Gdy uda nam się opanować technikę powolnych ćwiczeń napinających możemy zwiększyć dynamikę ruchów. Te same ruchy wykonywane w ten sam sposób jednak z większą prędkością i dynamiką pozwala jeszcze mocniej stymulować układ nerwowy oraz dynamiczne napięcie mięśniowe, co oznacza także siłę.

Ten rodzaj treningu może być niezwykle cennym dodatkiem dla osób trenujących sztuki walki.

Komentarze: