p

Zdecydowana większość mężczyzn w młodym i średnim wieku odczuwa potrzebę nałożenia na siebie „garnituru z mięśni”. Oferta jest duża, od rozmiaru XXXL (kulturystyka tradycyjna), przez rozmiar XXL (kulturystyka klasyczna) do rozmiaru XL (kulturystyka plażowa). Najmniejszą popularnością cieszy się rozmiar XXXL, największą zaś rozmiar XL.

Zakładam, że wstępny okres treningów (kilka miesięcy) jest już za nami, a zatem nasze mięśnie oraz stawy są już odpowiednio przygotowane do treningów intensywnych. Przez najbliższe 4 lub 5 tygodni trenujemy 3 razy w tygodniu w systemie: 2 – 1 – 2 – 2 (2 dni z treningiem.

1 dzień bez treningu, 2 dni z treningiem, 2 dni bez treningu). Treningi proponuję robić w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki. W poniedziałek trenujemy mięśnie klatki piersiowej, tricepsy i mięśnie brzucha, we wtorek – mięśnie naramienne i mięśnie nóg, w czwartek – mięśnie grzbietu, bicepsy i mięśnie brzucha, w piątek powtarzamy trening z poniedziałku, w następny poniedziałek powtarzamy trening z wtorku itd.

Zaletą tego systemu jest to, że umożliwia on mocne dotrenowanie mięśni dając im jednocześnie wystarczająco dużo czasu na regenerację. A jak wiadomo, bez regeneracji
nie ma rozwoju mięśni.

okladka_grudzien

Komentarze: