Istnieją pewne zasady, dzięki którym nasze śniadanie może stać się jeszcze bardziej efektywne w zachowaniu zdrowia i przyjemnej dla oka sylwetki. Oto kilka z nich…

1. Wykorzystaj pobudzony metabolizm.

Metabolizm po przebudzeniu bardzo szybko się nakręca i staje się niezwykle efektywny. To, co zjemy i w jakich ilościach może mieć wpływ na nasze samopoczucie w ciągu całego dnia.

 

2. Różnorodność.

Jest ona ważna, głównie z punktu widzenia składników odżywczych. Warto pamiętać o produktach bogatych w witaminy, minerały i błonnik.

 

3. Jaja dobrym rozwiązaniem.

Jaja to źródło tłuszczów i białka, a także minerałów i witamin. Dzięki temu, śniadanie,w którym znajdują się jajka będzie niezwykle sycące.

 

4. Warzywa na śniadanie.

Warzywa, zwłaszcza zielone, będą dobrym uzupełnieniem śniadania, gdyż zawierają antyoksydanty potrzebne po nocy, a także minerały i witaminy, które pozwolą uruchomić szereg procesów na cały dzień.

 

5. Uważaj na cukry.

Wydaje się, że rano potrzebujemy bardzo dużej ilości węglowodanów, które nas pobudzają i „rozruszają”. Otóż nie jest to do końca dobre podejście. Warto wybierać węglowodany złożone i unikać tych przetworzonych, które bardzo szybko podniosą nasz cukier.

 

6. Dużo wody.

Po kilku godzinach snu nasz organizm jest odwodniony. Aby pobudzić metabolizm, przyspieszyć przemianę materii oraz uruchomić inne procesy warto po przebudzeniu wypić kilka szklanek wody.

 

7. Kiedy pić kawę?

Kawa jest jak najbardziej dobrym składnikiem diety. Zawiera antyoksydanty i polifenole, jednak picie jej po przebudzeniu to zły pomysł.

Po obudzeniu się poziom kortyzolu jest podniesiony, a kawa może zwiększać jego ilość. Pijcie kawę na godzinę po przebudzeniu i po posiłku.

Komentarze: