Simple-Surf-Cross-Training-Strategies-for-Strength-Flexibility-and-Endurance

Pływanie jest jedną z najlepszych aktywności dla człowieka. Nie obciąża stawów, pozwala poprawiać wytrzymałość i wydolność, angażuje całe ciało. Sprawdź co jeszcze możesz poprawić…

 

Oddychaj dobrze

Oddychanie przydaje się w każdym sporcie. Umiejętność zarządzania oddechem może pomóc nam osiągać lepsze wyniki. Pływanie pozwala kontrolować oddech i wykorzystywać go efektywniej. Nauka pływania z oddechem pozwala lepiej rozwijać przeponę oraz dotleniać mięśnie.

 

Siła nóg

Trening nóg podczas pływania pozwala znacząco zwiększać ich wytrzymałość. Opór wodny nie jest tak duży, aby budować masę mięśniową, jednak długodystansowe pływanie zwiększa siłę i wytrzymałość mięśni. Co więcej, dzięki pływanie poprawia się mobilność stawu biodrowego, co może przydać się w przysiadach.

PŁYWANIE NA BUDOWANIE SIŁY

Rozgrzewka

– Płynięcie dowolnym stylem 200 metrów

4×50 praca nóg

– Przerwa 20-30 sekund pomiędzy basenami

4×50 praca górnej części ciała

– Przerwa 20-30 sekund pomiędzy basenami

10×100 Całościowy trening

– 30 sekund przerwy w potrzebnym momencie

Komentarze: