Najczęściej skupiamy się wokół siły naszych mięśni, jednak ich siła zależy w głównej mierze od naszych ścięgien. Jak zmierzyć siłę swoich ścięgien?

Mamy dla Was prosty 10-sekundowy test sprawdzający siłę Waszych ścięgien. Warto o tym wiedzieć, gdyż wtedy możemy lepiej dostosowywać metody treningowe i chronić się przed kontuzją.

10-SEKUNDOWY TEST

– Stań prosto na gładkiej i równej powierzchni (wyprostuj się, zachowaj równowagę)

– Jedną z nóg unieś i stój wyłącznie na jednej z nich (postaraj się całkowicie uspokoić równowagę)

– Skocz w przód z jednej nogi (postaraj się skoczyć jak najdalej i wylądować na te nodze)

– Powtórz skok drugą nogą

– Zmierz długość skoku

Możliwe różnice w odległościach mogą być znakiem różnej siły ściegen. Pamiętajcie, że od wyjściowej odległości jesteście w stanie w krótkim czasie dodać kolejne centymetry dzięki odpowiedniemu treningowi.

Aby poprawić siłę ścięgien należy wykonywać ćwiczenia mobilności zwiększające zakres ruchowy, a także wykonywać ćwiczenia dynamiczne – skoki, skoki w dal, przysiady.

Komentarze: