Nie wystarczy prowadzić tak zwany zdrowy tryb życia, aby ustrzec się przed zagrożeniami, jakie niosą za sobą stany zapalne i nieprawidłowe mutacje komórkowe. Aby zabezpieczyć się przed takim zagrożeniem, należy mieć na uwadze specyficzną wartość potraw, z którymi w mniejszym lub większym stopniu stykamy się na co dzień. Jeżeli nawet nie uchronimy się do końca przed chorobą, to na pewno zmniejszymy ryzyko wiedząc, co nam może pomóc na różne sposoby. Oto garść propozycji:

Jarmuż

Odznacza się najwyższym poziomem polifenoli wśród warzyw z rodziny krzyżowych. Polifenole mają tę zaletę, że chronią DNA przed uszkodzeniami, a co za tym idzie – przed przekształceniem się komórek zdrowych w komórki nowotworowe.

 

Kalafior

Jedna z roślin krzyżowych – chroni przed rakiem, bo zawiera składniki, które uczynniają enzymy nakierowane na proces niszczenia toksyn. To właśnie toksyny są sprawczyniami wielu stanów zapalnych.

 

Szpinak

Jest to warzywo zawierające glicerolipidy – składniki o działaniu przeciwzapalnym oraz ochronnymwobec inwazji wolnych rodników. Roślina ta jest też bogata w beta-karoten, witaminę B6, kwas foliowy, żelazo i potas. Aby zwiększyć wchłanianie żelaza, poleca się dodawać do szpinaku świeży sok cytrynowy.

 

Kapusta

Kolejna przedstawicielka warzyw krzyżowych. Oddziałuje zdrowotnie w każdej postaci: jako kapuśniak, gołąbki, ale przede wszystkim jako kapusta kiszona i świeża. Zawiera składnik o nazwie sinigryna, która hamuje rozwój już istniejących procesów nowotworowych.

Zobacz nasze modelki na Instagramie

ON NOW

Komentarze: