fitness-and-weight-loss-motivation-for-men

 

Jeśli chęć zdrowego stylu życia i pociągającej sylwetki już nie wystarcza to jak można dodatkowo motywować się do chodzenia na siłownię? Mamy kilka porad, które powinny sprawić, że szybko wrócicie na salę.

Rutyna dopada każdego. Nie ważne czy to amator czy  wyczynowiec to wykonywanie wciąż tych samych czynności, nawet służących naszemu zdrowiu, bywa po prosu nudne. Wielokrotnie powtarzaliście „od poniedziałku biorę się za siebie”, jednak potem nic  ztego nie było. Byliście zmęczeni po pracy bądź zwyczajnie Wam się nie chciało.

Chcielibyśmy to zmienić i pomóc Wam w tym, abyście nie rezygnowali z aktywności fizycznej i dbałości o swoją sylwetkę.

Zmień swoją playlistę

Wpływ muzyki na kondycję został już udowodniony. Niektóre z badań mówią nawet, że to muzyka klasyczna pobudza w lepszym stopniu niż taneczna o zwiększonym tempie. Gustą są różne i sposoby na pobudzenie także, jednak każdy kto słucha wciąż tej samej muyzki na siłowni popada w monotonię.

original

Dodawanie wciąż nowych bodźców pobudza mózg i układ nerwowy wpływają tym samym na zwiększoną chęć do ćwiczeń. Odpowiednio dobrana muzyka, jak wskazują badania z Ohio State, wpływają bezpośrednio na płynność werbalną oraz usprawnienie kondycji fizycznej u umysłowej.

Wybierzcie te utwory, przy których Wasze pokłady energii od razu się uruchamiają. Utwory idealne to takie, których tempo mieści się w granicy 120-140 uderzeń na minutę, które są podobne do tętna ludzkiego ciała.

Trener osobisty bądź partner treningowy

Najczęściej mają na nas wpływ przyjaciele lub osoby wykwalifikowane do motywacji. Często sugerujemy się ich zdaniem szukają potwierdzenia naszych dokonanych bądź niedokonanych czynów.

Trener osobisty bądź partner treningowy mogą bardzo efektywnie wpłynąć przede wszystkim na chęci do treningów oraz nasze wyniki.

bodybuilder

Wpływ takiej pomocy można łatwo zaobserwować na przykładzie zawodników np, sprinterów lub piłkarzy, którzy w zależności od odpowiedniego dopingu kibiców bięgną lub grają lepiej.

Suplementacja

Dobrym rozwiązaniem jest także suplementacja przed-treningowa. „Pobudzacze” nie muszą być takie straszne i często pozwalają na zwiększanie wydolności i chęci treningowych.

Produkty z kofeiną pobudzają układ nerwowy przyspieszają  także metabolizm, co sprawia, że nasze ciało lepiej znosi obciążenia i trening fizyczny.

Niektóre z suplementów zawierają także tlenek azotu, który odpowiada za efekt „napompowania” mięśni. Dzieje się tak za sprawą rozszerzania naczyń krwionośnych i dostarczaniu do mięśni większej ilości krwi. Ma to nie tylko wpływ na nasze samopoczucie podczas ćwiczeń, ale również odżywienie mięśni za sprawą większej ilości składników odżywczych w krwi.

Rób sobie zdjęcia

Ta metoda, której wiele osób unika, jest ważna uwagi na śledzenie zmian organizmu. Nasze oko jest przyzwyczajone do własnego ciała i czasami zniekształca jego obraz. Na pewno zdarzało się Wam, że ktoś z Waszych znajomych wspominał, że schudliście bądź wyglądacie lepiej choć Wy wcale nie zwróciliście na to uwagi.

W tym wypadku dokumentowanie stanu swojego ciała jest idealnym rozwiązaniem, aby śledzić wszelkie zmiany. Po kilku tygodniach treningów, na redukcję tkanki tłuszczowej czy zwiększenia masy mięśniowej, zobaczycie znaczną różnicę.

Zmieniaj ćwiczenia

Mięśnie przyzwyczająją się do tego samego treningu wykonywanego przez dłuższy czas. To wpływa także na podejście do treningów. Wstając rano myślimy, że znów wykonamy ten sam trening. Ważne, aby zaskakiwać samego siebie i kierować się fantazją. Wykonujcie ćwiczenia, których do tej pory nie robiliście. Zmieńcie ich kolejność oraz ilość serii.

Komentarze: