Napięcie mięśniowe to podstawa w treningu siłowym. Bez niego mięśnie nie będą aktywnie pracować, zatem i efekt treningu nie będziesz tak zadowalający. Kontrola mięśni to podstawa i fundament, nad którym warto pracować. Oto sposoby na poprawę tego aspektu.

Niegdyś liczyła się tylko kulturystyka w ujęciu sylwetki, dziś zawodnicy i sportowcy stawiają na o wiele bardziej złożone procesy rozwoju. Tonizacja jest jedną z nich czyli prawidłowego napięcie mięśniowe.

Prawidłowa tonizacja pozwala nie tylko na lepszą kontrolę mięśni i świadomość ciała, ale także większe ich zaangażowanie w trakcie treningu. Trening napięcia mięśniowe wykonują już nie tylko kulturyści, ale przede wszystkim zawodnicy sztuk walki, gimnastycy czy akrobaci.

Jak osiągnąć napięcie mięśniowe?

Redukcja tkanki tłuszczowej

Pozwala na obserwację pracy mięśni i lepszą ich kontrolę. Redukując nadmiar tłuszczu jesteśmy w stanie angażować mięśnie, których wcześniej nie używaliśmy w intensywny sposób.

Trening oporowy i trening równowagi

Trening siłowy połączony z treningiem mobilności i równowagi pozwala nam angażować mięśnie głębokie i kontrolować swoje ciało w świadomy sposób. Dzięki temu jesteśmy w stanie stymulować wzrost większej ilości mięśni i włókien.

Napięcie mięśniowe w ćwiczeniach złożonych pozwala zwiększać zarówno siłę jak i wytrzymałość mięśni. Nie zawsze konieczne są do tego ciężary. Czasem masa własnego ciała jest wystarczającym bodźcem do stymulacji tonizacji.

Komentarze: