Nie każdy ma takie same uwarunkowania do budowania mięśnie brzucha, jednak każdy je ma, i dzięki odpowiedniemu treningowy, a przede wszystkim diecie, Wasz brzuch może przypominać ten ze sceny kulturystycznej. Radzimy Wam jak to zrobić.

Mięśnie brzucha dzielą się na: górne, środkowe, dolne i skośne. Co ciekawe, każde z nich reagują różnie na te same ćwiczenia. Dlatego też, trening brzucha powinien być przemyślany.

Rozwój tych mięśnie jest gwarantowany przede wszystkim poprzez regularność i dokładną izolację pracujących grup.

Częstotliwość treningu brzucha

Każdy wysiłek mięśniowy powoduje mikro-urazy powodujące stany zapalne, dlatego też trenowanie mięśnie brzucha codziennie nie jest dobrym rozwiązaniem. Jeśli ktoś ma słabo rozwinięte mięśni może wykonywać ich trening co 3 dni, do tego czasu powinny się one zregenerować.

Sam trening brzucha nie powinien trwać dłużej niż 20 minut.

Zbuduj grubsze mięśnie brzucha

Aby zwiększyć bruzdy pomiędzy mięśniami, co świadczy o ich grubości, należy wykonywać od 8-12 powtórzeń. Nie zawsze trzeba korzystać z dodatkowego ciężaru. Tak jak wspomnieliśmy wyżej, przede wszystkim liczy się izolacja mięśni.

Pamiętaj o mięśniach skośnych

Wiele osób nie wykonuje treningu mięśni skośnych z powodu, iź ich nadmierny rozwój powoduje poszerzenie sylwetki. Jednak jeśli wykonamy odpowiednią pracę, która nie zwiększy znacząco masy mięśnie skośnych nie uzyskamy także zaburzenia sylwetki.

Dieta potrzebna dla brzucha

Jedynie genetyka może sprawić, że nawet przy zwiększonej tkance tłuszczowej będzie widać nasze mięśnie brzucha. W większości wypadków potrzebna jest odpowiednia dieta redukująca nasz tłuszcz, którego nadmiar przeszkadza w „odkryciu” sześciopaka.

Aby zachować dobrą formę mięśni brzucha należy unikać:

  • Smażonych potraw
  • Olejów
  • Majonezu
  • Żółtek z jaj
  • Margaryny i masła
  • Śmietany
  • Mleka tłustego

Przede wszystkim należy czytać etykiety produktów spożywczych i zwracać uwagę na jakość węglowodanów (zawartość cukrów) oraz ilość tłuszczów.

Częste jedzenie

Zaleca się częste spożywanie ze względu przyspieszanie metabolizmu. Utrzymuje to także mniejszy żołądek ograniczając apetyt i rozdęcia jelit.

Komentarze: