Badania genetyczne wskazały kluczową rolę miostatyny w rozwoju mięśni. Okazuje się, że im większy jej poziom tym trudniej o wzrost masy mięśniowej. Ilość tego zakodowanego w naszym łańcuchu genetycznym białka jest niezależny od nas.

Gdy poziom miostatyny w naszym organizmie spada, wtedy warunki do rozwoju mięśni są idealne. Jej poziom jest różny w zależności od wieku, aktywności fizycznej i genetyki. Ustalono dotychczas, że jej poziom wzrasta wraz z wiekiem czego wynikiem jest degradacja mięśni i przyrost tkanki tłuszczowej. Objawy charakterystyczne dla osób starszych.

Ponadto, miostatyna wpływa negatywnie na niektóre choroby: infekcję HIV, zawał serca, niewydolność serca, problemy z układem krążenia, dystrofię mięśniową czy nawet raka.

Jest jednak nadzieja, ponieważ istnieje kilka metod aby obniżyć poziom miostatyny i tym samym spowolnić proces starzenia.

Intensywność kluczem do zmniejszenia poziomu miostatyny

Badania nad intensywnością treningową a poziomiem miostatyny objęły 20 zdrowych mężcznyzn w wieku 18-45 lat. Poddawano ich intensywnym treningom przez 10 tygodni. Pod uwagę brano ilość masy mięśniowej oraz poziom miostatyny.

Choć ani masa mięśniowa ani wytrzymałość nie wzrosły zadowalająco to jednak poziom miostatyny został obniżony średnio o 20%.

Tylko woda

Dieta odgrywa również ważną rolę w wytwarzaniu miostatyny. Spożywaniu nadmiernych ilości pożywieni a i niskiej jakości wpływa na wzrost.

Zaleca się, aby kilka razy do roku poświęcić jeden dzień na całkowitą rezygnację z pożywienia z wyjątkiem śniadania. Po porannym posiłku ze zbilansowanym poziomem wszystkich wartości odżywczych należy zrezygnować ze wszystkich innych posiłkow i pić jedynie wodę. Taka metoda jest jednodniowa. Nawet jeden dzień może polepszyć metabolizm oraz zmniejszyć poziom miostatyny.

Zakwaszenie organizmu

Badania na zwierzętach wykazały, że niskie pH również ma wpływ na poziom miostatyny. Pokarmy, które zakwaszają nasz organizm wpływają negatywnie na jej poziom.

W dużej mierze są to: słodycze, żywnośc rafinowana, kawa, kakao, herbata, nabiał czy wino.

W przeciwieństwie istnieją tzw. alkalizujące produkty czyli: sałata, arbuz, kapusta, groch, migdały, pomidory, marchew, kalafior, seler itp. Celem jest podniesienie poziomu pH naszego organizmu, ponieważ to zahamuje wzrost poziomu miostatyny.

Komentarze: