Odcinek lędźwiowy kręgosłupa to zarówno ważny element umiejętności ruchu, ale także obszar, który bardzo często ulega kontuzjom. Dbanie o jego mobilność pozwala redukować dysfunkcje, a także zwiększać siłę całego kręgosłupa.

Wiemy, że nasz kręgosłup potrafi poruszać się zarówno skrętnie jak i do przodu i do tyłu. Te 2 płaszczyzny są nam niezbędne do poruszania się i wszelkiej aktywności fizycznej. Brak mobilności odcinka lędźwiowego zaburza zakres oraz wytrzymałość.

Bezpieczne ciało to mobilne ciało

Każdy staw powinien być mobilny i stabilny jednocześnie. Oba te elementy są od siebie poniekąd zależne. Aby dbać o to należy nieprzerwanie zwiększać mobilność kręgosłupa, zarówno w odcinku lędźwiowym jak i piersiowym.

 

Diagonalny siad ze skrętem tułowia

To ćwiczenie, które wzmocni nasz kręgosłup oraz zwiększy jego mobilność. Dzięki temu będziemy mogli czerpać większe korzyści z ćwiczeń i unikać kontuzji.

To ćwiczenie warto wykonywać przed treningiem tych partii mięśniowych, który zmuszają nasz kręgosłup do ruchu np. martwy ciąg, przysiady, skręty tułowia etc.

Wykonajcie 4 serie po 10 powtórzeń na stronę.

bdfbdfbd

fsdfs

Zobacz nasze modelki na Instagramie

ON NOW

Komentarze: