Jacek Kramek z każdym kolejnym sezonem poprawia swoją sylwetkę. Jego celem jest fazowe poprawianie najsłabszych jego zdaniem punktów ciała. W tym sezonie bardzo mocno skupił się na klatce piersiowej. Zobaczcie jakie ćwiczenia wykonuje.

 

Butterfly

Ćwiczenie to pozwala na maksymalną izolację pracy mięśni piersiowych. Ściągnięcie łopatek zmusza nas do pracy wyłącznie obszarem klatki piersiowej.

Warto pamiętać, aby podczas tego ćwiczenia ramiona były delikatnie ugięte w stawach łokciowych, a łokcie były w linii barków. Zmiana wysokości siedziska może być dobrym rozwiązaniem w zależności od obszaru klatki piersiowej, który chcemy rozwijać.

Ćwiczenie to raczej wykonuje się na zakończenie treningu.

k29

k28a

 

Ściąganie linek wyciągu dolnego

To ćwiczenie na wyciągu jest bardzo skuteczne w rozwoju dolnego obszaru klatki piersiowej. Pozwala także na bardzo długi ruch w napięciu mięśniowym i mocną izolację pracy klatki.

Ważny jest odpowiedni ruch ramion, który zaczyna się gdy łokcie znajdują się wzdłuż linii tułowia, aż po wyciągnięcie ramion przed siebie na wysokość obojczyków. Ramiona poruszają się po krzywej, z dołu do góry. Pamiętajcie, aby łokcie były stosunkowo blisko tułowia.

dsc_7230  dsc_7212

 

Rozpiętki na ławce

To ćwiczenie zna każdy. Można je wykonywać także ze sztangielkami czy kettlami, jednak linki wyciągu dają nieco inną stymulację mięśni piersiowych. Przede wszystkim, korzystając z linek wyciągu ciężar rozchodzi się na boki sprzyjając rozciągnięciu klatki, ponadto, ten sposób pozwala nam równomiernie ściągać linki do siebie dbając o równowagę w rozwoju.

Linki możemy ściągać bliżej głowy lub niżej, co pozwala nam rozwijać inne obszary klatki piersiowej

dsc_7236

dsc_7248

 

Butterfly jednorącz

To podobne ćwiczenie do tradycyjnego butterfly, jednak pozwala mocniej skupić się na pracy mięśni piersiowych. Wykonując to ćwiczenie jednorącz możemy zarówno dowolnie dostosować ruch i napięcie mięśni jak i wydłużyć bądź skrócić ruch poprzez przysunięcie się do drążka lub odsunięcie od niego.

k26

 

Ściąganie linek wyciągu górnego

Dzięki temu ćwiczeniu możemy rozwijać mięśnie piersiowe całościowo bądź jej górne obszary. Pozycja ciała i ciężar wymusza na nas nieprzerwaną stabilizację, co dodatkowo utrudnia, ale także rozwija nasze ciało.

Ramiona poruszają po po prostej linii do maksymalnego rozciągnięcia mięśni piersiowych. Pamiętajmy także o ściągniętych łopatkach.

dsc_7196   dsc_7195

Komentarze: