W różnych poradnikach treningowych, a także w Internecie można spotkać zalecenie, aby wszystkie ćwiczenia robić bardzo dokładnie. Tymczasem, gdy się obserwuje treningi kulturystów, którzy mają na swoim koncie duże sukcesy, widać, że w wypadku wielu ćwiczeń oni nie stosują się do tego zalecenia. Jak jest naprawdę z tym bardzo dokładnym wykonywaniem ćwiczeń.

To zależy od stopnia zaawansowania i od ćwiczeń. Osoby, które rozpoczynają treningi na siłowni, powinny każde ćwiczenie robić bardzo dokładnie, gdyż to stanowi dla nich ochronę przed kontuzjami, a ponadto dobrze stymuluje mięśnie do rozwoju. Dotyczy to jednak tylko osób początkujących.

Odstępstwa są niekiedy konieczne

Wśród ćwiczeń, jakie wykonuje się na siłowni, są takie, w których powtórzenia należy robić w sposób bardzo dokładny, gdyż tylko wtedy trenowana grupa mięśniowa ma szansę otrzymać optymalną dawkę bodźców, oraz  takie, w których do uzyskania takiej dawki bodźców konieczne są odstępstwa od dokładnego sposobu wykonywania powtórzeń.

Do pierwszej grupy należy m.in. przenoszenie sztangielki za głowę leżąc.  Jeżeli zależy nam na tym, aby ćwiczenie to mocno stymulowało mięśnie piersiowe, powtórzenia muszą być robione bardzo dokładnie. Ponadto w trakcie unoszenia sztangielki należy mocno napinać mięśnie klatki piersiowej. Napinanie takie jest możliwe tylko wtedy, gdy powtórzenia wykonuje się w sposób bardzo dokładny.

Do drugiej grupy należy m.in. podciąganie sztangi do brzucha w opadzie tułowia. Dla odmiany tutaj  dokładne wykonywanie powtórzeń ogranicza siłę, z jaką mięśnie grzbietu są stymulowane do rozwoju.

Ciąg dalszy znajdziecie w nr 5/2016 – Zamów prenumeratę

Zobacz nasze modelki na Instagramie

ON NOW

Komentarze: