F1000014-620x413

Czy w czasie urlopu warto zrobić kilka treningów? Czy typowa dieta kulturystów jest zdrowa? Po wielomiesięcznym okresie ciężkich treningów nareszcie możemy w trakcie letniego wypoczynku zrobić sobie kilku tygodni wolnego od tego rodzaju wysiłku fizycznego. Problem w tym, że gdzieś „z tyłu głowy” jest obawa, że w wyniku zaprzestania treningów część wypracowanej masy mięśniowej „ulotni się” I tu pojawia się pytanie, czy w czasie urlopu/wakacji  nie warto zrobić kilka treningów na siłowni?

 

Arkadiusz Szyderski

Jeżeli zdecydujemy się na urlop, który wiąże się z okresowym zaprzestaniem treningów,  to nie powinniśmy nawet zaglądać na siłownię. To ma być dla nas nie tylko odpoczynek fizyczny od treningów, ale też i psychiczny. Gdy w czasie urlopu wejdziemy na salę treningową, to mimo że nie będziemy trenować, nasza psychika w jakimś stopniu będzie w trening siłowy zaangażowana. Nie można do tego dopuszczać. Jak odpoczynek od treningów, to odpoczynek i to w jak najszerszym słowa tego znaczeniu.

Wiele lat temu Ronny Coleman w rozmowie ze mną powiedział, że gdy on robi przerwę w treningach, to rezygnuje z każdego rodzaju wysiłku, bo mięśnie muszą odpocząć. Zaznaczył, że nawet wtedy, gdy robi zakupy i potem zanosi je do samochodu, to nie dźwiga całej zgrzewki wody mineralnej, tylko zanosi ją po 1 butelce.

Robiąc w ten sposób zaczyna po jakimś czasie odczuwać coraz większy głód treningów i każda przerwa w treningach powinna nas do takiego głodu doprowadzać, ponieważ wtedy wracamy do  ćwiczeń z potężnym zasobem energii.

Jest kilka takich ćwiczeń, które można robić w pozycji siedzącej i stojącej przy takiej samej pozycji tułowia. Takimi ćwiczeniami są: francuskie wyciskanie sztangielki (tricepsy), wyciskanie sztangi zza karku lub z klatki piersiowej (mięśnie naramienne), unoszenie sztangielek bokiem w górę (mięśnie naramienne), unoszenie przedramion ze sztangielkami (bicepsy). Które ćwiczenia są lepsze – te robione na stojąco czy te robione na siedząco?

Komentarze: