Okres wakacyjny to czas urlopów w ciekawe i nowe miejsca. To czas, kiedy możemy próbować zupełnie nowych potraw a ich dostępność jest większa. Jeśli lubicie owoce morza to warto, abyście wiedzieli które z nich warto wybierać.

Owoce morza są niezwykłe i zalecane w diecie z powodu zdrowych kwasów tłuszczowych oraz dużej ilości białka. Warto wybierać te owoce morza, która mają stosunkowo niski poziom rtęci.

Ryby

Łosoś atlantycki – 25 g białka (niski poziom rtęci)

Sardynki – 24 g białka (niski poziom rtęci i wysoka zawartość omega-3)

Tuńczyk biały – 23 g białka (umiarkowany poziom rtęci)

Tilapia – 22 g białka (umiarkowany poziom rtęci)

Halibut – 22 g białka (umiarkowany poziom rtęci i wysoka zawartość omega-3)

Flądra – 15 g białka (niski poziom rtęci)

Mięczaki

Małże – 25 g białka (niski poziom rtęci)

Krewetki – 24 g białka (niski poziom rtęci)

Przegrzebki – 20 g białka (niski poziom rtęci)

Homar – 19 g białka (umiarkowany poziom rtęci)

Ostrygi – 19 g białka (niski poziom rtęci)

Krab – 17,3 g białka (niski poziom rtęci)

Komentarze: