Wielokrotnie bywa tak, że po mocnym i intensywnym treningu nie mamy siły na seks. Są jednak takie metody treningowe, które mogą wręcz pobudzać nasze libido. Upewnijcie się, które z nich wykonujecie przed wejściem do sypialni…

Różnica w intensywności treningu może mieć ogromny wpływ na nasze libido. Kulturyści czy zawodniczki w okresie przygotowawczym, gdy bardzo intensywnie trenują, mogą mieć ograniczoną ochotę na seks. Związane jest to z przewlekłym zmęczeniem organizmu. Wszystko opiera się o gospodarkę hormonalną.

wiemy jednak, że umiarkowane treningi mogą mieć bardzo dobry wpływ na poprawę życia seksualnego. Aktywność fizyczna poprawia krążenia krwi, reguluję tętno, normuje produkcję hormonów, zwiększa wytrzymałość mięśniową.

Badania opublikowane w Journal of Sexual Medicine mówią o tym, że ćwiczenia fizyczne mogą zmieniać libido. Do eksperymentu zaproszono grupę kobiet, które wykonywały różne rodzaje treningu. Badano ich chęć seksualną i reakcję na bodźce erotyczne.

Rodzaje treningów i ich wpływ na libido:

1. Treningi taneczne – POLECANE.

Aktywność, która wpływa na intensywne pobudzenie całego ciała, jak taniec, wpływają na zwiększanie elastyczności, mobilności oraz przepływu krwi.

Dobrymi zajęciami mogą być zumba, poledance, zajęcia taneczne, twerk.

 

2. Bieganie – POLECANE.

Bieganie na świeżym powietrzu jest bardzo dobrym rozwiązaniem jeśli mamy zamiar pobaraszkować. Średnia intensywność i tempo biegu pozwala bardzo mocno dotlenić nasze ciało, zwiększyć wydzielanie hormonów (w tym endorfin) oraz ukrwić ciało.

 

3. Joga albo ćwiczenia umysłowe – POLECANE.

Rozciąganie, jakie towarzyszy zajęciom jogi oraz uspokojenie umysłu, mogą poprawiać doznania seksualne. Zajęcia te poprawiają także samopoczucie, pozwalają zwiększać przepływ krwi oraz uczą świadomości własnego ciała. Nie są aż tak intensywne jak treningi siłowe, dlatego zmęczenie nie będzie aż tak duże.

 

4. Crossfit – NIE POLECANE.

Duża intensywność wysiłku, zaangażowanie praktycznie wszystkich partii mięśniowych, olbrzymia ilość spalonych kalorii mogą powodować nadmierne zmęczenie, które może ograniczać libido. Co więcej, mocny wysiłek siłowy powoduje osłabienie układu nerwowego. Zatem albo mniejsza intensywność, albo nici z seksu.

 

5. Tabata/Trening HIIT – NIE POLECANE.

To kolejny rodzaj bardzo intensywnego wysiłku, który zmusza organizm do maksymalnego zaangażowania. Tego typu rodzaje treningów mogą nie tylko wpływać na ogromne zmęczenie, ale także osłabienie emocjonalne tzn. pogorszenie się funkcji poznawczych po wysiłku.

 

6. Spinning – NIE POLECANE.

Zajęcia rowerowe nastawione na spalanie kalorii mogą obniżać nasze libido. Aby spalać tłuszcz potrzebujemy nie tylko mocnego wysiłku, ale także zaangażowania naszych hormonów, których regulacja następuje dopiero na kilka godzin po zakończeniu treningu.

Komentarze: