Kalifornijski start-up opracował technologię, które pozwala konsumentom na wykrywanie zawartości glutenu w każdym produkcie. Celem firmy ma być zwiększanie świadomości konsumenta i ochrona przed oszustwami ze strony restauracji i producentów.
Zespół osób pracujących dla takich firm jak Google, Nike, Uniwersytet Stanforda opracowali technologię pozwalającą na wykrywanie glutenu zarówno w produktach stałych jak i płynach.
Jak działa urządzenie?
Użytkownicy urządzenia muszą pobrać niewielką próbkę produkty, a następnie umieścić ją w urządzeniu, które jest wielkości połowy dłoni.
Po 2 minutach oczekiwania dostajemy komunikat, czy w danym produkcie znajduje się gluten. Mierzone to jest poprzez reakcje chemiczną pomiędzy białkami a glutenem.
Do tej pory firma zebrała aż 14 mln $ wsparcia i już planuje zwiększenie zakresu działalności. W niedalekiej przyszłości podobne urządzenie ma wykrywać zawartość laktozy, alergenów z orzechów czy innych substancji uczulających.
Przewidywana cena produktu to około 199 $, a pojawi się on na rynku pod koniec tego roku.
NIMA – Sprawdź producenta