Nadszedł wreszcie czas wakacji i letnich urlopów.  Zamiast myśleć o szkole lub pracy myślimy, gdzie i jak będziemy wypoczywać. I wszystko byłoby dobrze gdyby nie treningi. Nie wiemy bowiem, czy zrobić przerwę w ćwiczeniach, czy też nie. Jeżeli zrobić, to jak długa ma to być przerwa, jeżeli zaś nie zrobić, to jak w tym czasie  trenować.

Wszystkie osoby obawiające się, że przerwa w treningach jest równoznaczna z redukcją masy mięśniowej zapewniam, że redukcja taka nie musi nastąpić, o ile przerwa trwać będzie nie dłużej niż tydzień i jeżeli w tym czasie stosuje się dietę kulturystyczną oraz przesypia się noce (7-8 godzin snu).

Regeneracja wakacyjna

Ze swojej strony uważam, że każdy, kto przez wiele miesięcy intensywnie ćwiczył, powinien w okresie letnim zrobić tygodniową przerwę w treningach, a jeszcze lepiej dwie takie przerwy, gdyż to pozwoli odpocząć i zregenerować się zarówno jego mięśniom, jak i całemu organizmowi. Pierwszą przerwę zalecałbym zrobić na początku lipca, drugą zaś na początku sierpnia.

Priorytetem w lipcu i sierpniu powinien być odpoczynek mięśni od ciężkich treningów.

Więcej na temat treningu w wakacje dowiecie się z KiF nr 7-8/2015

Komentarze: