Zwiększanie masy

Niektórzy z nas mają kłopoty ze zwiększeniem masy mięśniowej. Mimo stosowania różnych metod treningowych oraz rozwiązań dietetycznych nie udaje im się osiągnąć kilku kilogramów dodatkowej masy mięśniowej. Jest dla nich propozycja wyjętą z doświadczeń doskonałego zawodowego kulturysty Jaya Butlera ( ??? zwycięstwa w Mr. Olympia – zawody dla najlepszych kulturystów zawodowych). Trudna, wymagająca dużej odporności na stres, ale – jak twierdzą specjaliści – niezwykle skuteczna.

 

 

 

ZALECENIE PIERWSZE

Jay Cutler radzi: Zapomnij to wszystko, co przyswoiłeś sobie z teorii. „Szybkie” włókna mięśniowe czy „wolne” włókna mięśniowe – nastaw się przede wszystkim na konieczność głębokiej stymulacji tych włókien, ponieważ wszystkie, niezależnie od swoich podstawowych właściwości, tego potrzebują.. Aby osiągnąć ten cel zabierz się za trening według najprostszej, wręcz „oślej”, metody.

Proponowany przez Cutlera „ośli” trening polega na treningu 3 razy w tygodniu przez cały miesiąc. Proponowany trening jest specjalnie przystosowany do budowania siły oraz związania masy mięśniowej według drobiazgowo opracowanego schematu.

Trening przewiduje wciągnięcie mięśni całego ciała do ćwiczeń oraz do „aktywnego odpoczynku”. Pozornie jest to zbitka pojęć wykluczających się wzajemnie, ale przecież wtedy, gdy ćwiczymy mięśnie jednej części ciała, w tym samym czasie mięśnie drugiej części podlegają procesowi regeneracji.

Ustalony porządek ćwiczeń ulega ciągłej zmianie – jedno ćwiczenie jest wykonywane ze stopniowym wzrostem ciężaru, inne charakteryzuje się łagodną zmianą intensywności w trakcie kolejnych serii, jeszcze inne – mocnymi zmianami. Mimo różnic nie powinniśmy być zaskoczeni, bo „ośla” metoda wymusza różne sposoby dochodzenia do sukcesu. A oto przepis na wyznaczone dni:

 

Ciąg dalszy w KiF nr 7-8/2016

Komentarze: