Detoksykacja organizmu może odbywać się w inny sposób niż głodzenie się i picie wody. Odpowiednie składniki w diecie pozwalają usuwać toksyny i poprawiać funkcjonowanie ciała. Sprawdźcie co jeść.

Zielone warzywa liściaste

Są bogate w glukozylany, które wspierają proces oczyszczania organizmu poprawiając m.in. pracę wątroby, nerek, a także regeneracji komórek.

Kapusta, brokuły, kalafior, sałata rzymska, szpinak, jarmuż, brukselka, rzeżucha.

 

Chude białko

Zawarte w białku aminokwasy są niezbędne do podtrzymania procesów oczyszczania i odtruwania w wątrobie.

Ryby, skorupiaki, kurczak, indyk, jaja.

 

Pokarmy bogate w karoten

Pomarańczowe warzywa i owoce są bogate w przeciwutleniacze ochronne, które neutralizują toksyny i pomagają oczyszczać organizm.

Dynia, marchew, papryka czerwona, słodkie ziemniaki, melon.

 

Jagody

Silne przeciwutleniacze i antyoksydanty neutralizują wolne rodniki niszczące nasze komórki. Antocyjany chronią nasze ciało oraz chronią przed rakiem.

Borówki, jeżyny, jagody i maliny.

 

Probiotyki

Zapewniają pożyteczne bakterie zwalczające toksyny i wolne rodniki. Większość naszej ochrony pochodzi z jelit, dlatego dieta bogata w probiotyki chroni całe nasze ciało i pozwala usuwać toksyny.

Jogurt, kefir, zsiadłe mleko, kiszona kapusta, ogórki kiszone, kimczi.

 

Przyprawy

Wiele przypraw ma zdrowotne działanie, które może znacząco poprawić funkcjonowanie naszego ciała i usuwać toksyny.

Imbir, czosnek, kurkuma, czarnuszka, oregano, bazylia, cynamon.

 

Zielona herbata

Katechiny zawarte w zielonej herbacie to flawonoidy mające wpływ przyspieszenie pracy wątroby oraz usuwanie toksyn i wolnych rodników.

 

Karczochy i buraki

Oba te warzywa zwiększają produkcję i przepływ żółci oraz poprawią czynność pęcherzyka.

Komentarze: